Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppdatere Homeseer-enheter i Google Home


lasseruud

Anbefalte innlegg

9 timer siden, lasseruud skrev:

Ingen som har funnet ut av dette?

 

Om det er problemet kring det å få rele/wall plugs til å tolkast som lys så er svaret nei frå mi side.

Fordelen med å ha dei som "brytarar" istadenfor er at du kan til skru av ein og ein lampe/device. Dessverre er det slik at alt som er definert som lys på kjøkkenet mitt ikkje reagerer på "kallenamnet" sitt, men kun på fellesbenemninga "kjøkkenlys"/"lys på kjøkken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lasseruud skrev:

Ingen dumme spørsmål. Fort gjort å overse det meste. :) Men ja, jeg har prøvd med både «is light» og «dimmable». VD’en har av/på knapp med 0/255-verdier. Alt ser riktig ut.

 

Husket å krysse av ved Voice command? Funker hos meg, og bruker det på rom og etasjer. Har ikke helt knekt hvordan google vil at vi skal løse dette, eksempel jeg har på badet i andre etasje et lys (som ikke er dimbar og dermed blir en bryter) og en termostat. Legger jeg de inn i rommet "bad andre", og ber den sku av "bade andre", så skrur den av både lys og temostat. Logisk nok. Utfordringen er vel at vi ikke for over lys som ikke er dimbare som lys, men som brytere fra homeseer til google home.  Noen som har knekt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke til at Google Home behandler denne som lys, kun bryter, og da fungerer ikke lys-kommandoene.

 

I et av rommene mine, har jeg kun ikke-dimmbare lys. Da forstår ikke GH hva jeg vil hvis jeg sier "Skru av lys i vaskerom". Det fungerer i spisestua, der jeg har dimmbare lys. En VD kunne vært fin workaround, men da må jeg få den til å se ut som lys i GH. :)

 

test01.JPG

test02.JPG

test03.png

test04.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fann endeleg ein work-around for lys som ikkje er dimbare til å dukke opp som lys i Google Home.

 

1. Lag ein ny virtuell device med samme eigenskapane som ein Fibaro 2 Multilevel Switch (gadd ikkje lage til status grahics, men status text er viktig).

Spoiler

image.png.fd8bf7b8814a9cc2525b7bcb5a17cb79.png

image.png.0677a3bbd5356f4cf9d1753f1e0ef905.png

image.png.ff80bc3879b3adaee6a00a092cd36db1.png

 

2. Lag events for å skru av og på den faktiske fysiske devicen som skal kontrollerast ved hjelp av den virtuelle devicen. Merk at eg har valgt at om lysstyrke kjøkken (voice-kommandoen til GH) er satt til 0-20% så skal devicen stå av, og om den er 21-ON% skal lyset stå på. Merk at ON er 99%. Edit: i skjermdumpen under står det 20%-ON, det skal eigentleg stå 21%-ON.

Spoiler

image.png.09a9009bf49f5feb700f99e548db5b60.png

 

3. Deaktiver voice command på dei "gamle" devicane som kun dukka opp som brytarar i GH, så du ikkje har dobbelt opp.

4. "Okei Google, synkroniser mine enheter".

5. Ta-daaaaa.

 

 

 

Endret av Zulboom
Liten bug i events.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, lasseruud skrev:

Prøver dette, men jeg får ikke lagt til range value. Jeg får lagt til så mange single value jeg vil, men når jeg trykker på "Add New Range Value", skjer det ingen verdens ting i GUI.

 

Fjern alle single values, og legg så til range values. Det var måten eg fekk det til på ?.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt til range value ved å gjøre som du skrev.

 

Nå har jeg satt opp eksakt likt som deg, @Zulboom. VD'en dukker ikke opp i GH. Ser at du ikke har krysset av for "Is light". Jeg har prøvd både med og uten. Alle andre enheter har jeg valgt bort "Voice command" på, så jeg ser at enhetene synkroniseres. Har også prøvd å unlinke/linke Homeseer på nytt i GH. VD'en dukker ikke opp, men alt annet jeg krysser av "Voice command på."

 

Dette var ikke spesielt frustrerende. ? På meg virker det litt bingo hva GH får med seg.

 

VD:

Spoiler

01.thumb.JPG.2178e0e4f4a0feda41dc00306919ca03.JPG02.thumb.JPG.57f564ea6b60b57427fbbfb3f9426376.JPG03.thumb.JPG.9152cb936a5e465f1739ba047ca6962a.JPG

 

Event:

Spoiler

04.thumb.JPG.7c39635edf5eca587f835818889f2994.JPG

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rørt den VD’en siden jeg lagde den. Jeg har lekt meg med litt andre ting og tok en ‘sync my devices’ i dag. Da dukka VD’n opp. Google eller Homeseer må ha gjort noen tweaks som gjorde at det fungerte hos meg også. Jeg har en aktiv supportsak hos Homeseer ang. dette. Er kanskje der.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en workaround for å få ikke-dimbare lys (som f.eks. Fibaro Single Switch) til å dukke opp som lys i Google Home:

 

Legg til en single value under Status Graphics, sett f.eks. 50 som value og sett Control Use til "Dim". Synkroniser GH med HS på nytt. Da fungerte det hos meg. :) 

 

DimmeFix.thumb.JPG.a64a7e7ebdcd8c4273a2add817c2c414.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.