Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Signaltrigger


Sigurd

Spørsmål

Hei!

 

Jeg har i dag alle lys inne og ute fra Philips Hue og har blitt så glad i alt som skjer av seg selv så ønsker å utvide og utforske mer. Styrer i dag alt via Hue hub og Apple Homekit.

Har også Logitech Harmony hub til å styre multimedia, men denne styrer ikke lerret til projector da det går på RF som ikke støttes av Harmony. Har lett litt etter en løsning på dette, men ikke funnet noen. Det er imidlertid en "trigger signal"-kabel til lerretet som kan kobles direkte mot forsterker. (Jeg kan ikke bruke denne da jeg kjører forsterker også på TV).

 

Det jeg lurer på er om det finnes en "smartplugg" som kan sende slike trigger-signaler? Gjerne som støtter Homekit.

 

Tenkte også på garasjeportåpneren i denne sammenheng, denne har også små fysiske brytere med veldig tynne kabler som sikkert også sender ett slags trigger-signal?

(Vet at det finnes en ferdig pakke til garasjeportåpneren min som heter Chamberlain Liftmaster MyQ som koster ca. 1500,- pr. port, men tenker at det kanskje finnes billigere måter å løse dette på.)

 

Takker for alle svar og tanker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
8 timer siden, Sigurd skrev:

Det jeg lurer på er om det finnes en "smartplugg" som kan sende slike trigger-signaler?

Det finnes nok, men...

 

8 timer siden, Sigurd skrev:

Gjerne som støtter Homekit.

Ai.

Mulig du kan bruke Ikea sin plugg med Hue med en passende strømforsyning. Alternativt kan du vel kjøpe Ikea-hub'en også.

 

Vet du hvilken spenning trigger-signalet skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.