Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Nytt enkelt system med Verisure integrasjon?


Terje2

Spørsmål

Hei,

jeg har en ny Verisure alarm med sensorer på dører / vinduer.

 

jeg har lyst til å lage meg et enkelt system med en termostat og z-wave plugger for å automatisk skru av og på panelovner. Kikker på Tellstick og evt også Fibaro elle Homeseer.

 

Jeg ønsker automatisk å skru av panelovner hvis dør eller vindu ståe åpent. ideeelt sett kunne jeg tenkt meg at systemet kan hente status på åpne vinduer eller dører fra Verisure systemet (evt også temp data) så jeg slipper å ha doble sensorer på dører.

 

Noen som vet om dette er mulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
... men det kan vel diskuteres om Home Assistant støtter kravet om å være "enkelt".


Jo, det er jo et godt poeng, jeg vil ikke si det er vanskelig, kan selv ikke programmere men klarte fint å komme i gang, med god hjelp fra dette og home assistant forumet. Har også hørt mye bra om Homey, tror denne er enklere men koster jo litt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Både Home Assistant og HomeSeer burde jo klare dette, begge er etter mitt syn ganske så like i kompleksitet pr dags dato (Home Assistant har mer integrasjon fra UI fra måned til måned) - Jeg bruker begge og begge har sine styrker og svakheter.

 

Men husk vedr Verisure, det ikke finnes noen native integrasjon, så den integrasjon som finnes kan forsvinne over natten, og er ikke realtime, så utenom for noe du kan leve med delay så er verisure ubrukelig (f.eks alarmer er for stort delay til å gjøre noe ekstremt nyttig mens de skjer).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Takk for svar.  Jeg tolker det slik at det finnes muligheter fra mange forskjellige systemer til en integrasjon med verisure.....men de er uoffisielle.

 

Er det også riktig forstått at jeg ikke får "realtime" data fra verisure inn i noe annet system, men må polle en status?  Feks hvis jeg skal skru av panelovner ved en åpen-dør-event så vil jeg ikke plukke opp det fra verisurevsine dør sensorer før jeg har pollet status på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ja, du får forsinkelse på slike funksjoner, men ikke mye. Mindre får du med feks låsing av dører, da får du tilbakemelding med en gang. Etter du åpner en dør/vindu kan det ta opp til 1 min før det er registrert og varmen skrues av osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 14.10.2018 den 10.43, Terje2 skrev:

Jeg tolker det slik at det finnes muligheter fra mange forskjellige systemer til en integrasjon med verisure.....men de er uoffisielle.

Det er vel det riktige. Verisure har ingen offisielle og åpne APIer så alt du ser som teknisk sett er mulig, men det er også "hacks". Det er ingen støtte fra Verisure, og det kan slutte å fungere uten forvarsel.

 

Forferdelig synd, for både vi og Verisure hadde hatt glede av at de åpnet opp APIen sin. APIen finnes jo, men burde dokumenteres fra Verisure sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 15/10/2018 at 12:25, Moskus said:

Det er vel det riktige. Verisure har ingen offisielle og åpne APIer så alt du ser som teknisk sett er mulig, men det er også "hacks". Det er ingen støtte fra Verisure, og det kan slutte å fungere uten forvarsel.

 

Forferdelig synd, for både vi og Verisure hadde hatt glede av at de åpnet opp APIen sin. APIen finnes jo, men burde dokumenteres fra Verisure sin side.

 

Problemet er jo de skal selge sine egne overpriset komponenter. Tror de skyter seg selv i foten - da kunne de heller tatt en månedelig avgift for realtime API eller MQTT for de som ønsker integrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.