Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sette dimmenivå med parameter


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Fibaro dimmer 2 har en parameter for å velge om bryter skal sette lyset til «last level» eller en fast brightnessverdi. F.eks på badet har jeg magnetbryter på døra og dimmenivå avgjøres av tid på døgnet, husstatus, osv. Problemet er jo gjester som trykker på bryterne og man får da «last level». 

 

Noen som endret parameter for dimmenivå gjennom døgnet med events? Noen ulemper med å gjøre det? Jeg kommer ikke på noen... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Er jo bare å teste, det! :) 

 

Joda, men med så mange smarte folk på dette forumet, så synes jeg det er rart ingen benytter den metoden... ;) Tenker det må være en grunn til at ingen gjør det slik... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Det er fordi vi ikke er plaget av gjester som skrur på lyset, for ved bevegelse vil lyset uansett stilles på korrekt nivå. ;) 

 

Problemet er jo at folk trykker på bryterne på veggen utenfor rommet, før de i det hele tatt åpner døra... ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, ZoRaC said:

 

Problemet er jo at folk trykker på bryterne på veggen utenfor rommet, før de i det hele tatt åpner døra... ? 

Samme problemet her, Det jeg har gjort er å lage til en gjestemodus så kan gjestene trykke til de blir blå i trynet. Her er Det jeg som bestemmer ?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ZoRaC skrev:

Problemet er jo at folk trykker på bryterne på veggen utenfor rommet, før de i det hele tatt åpner døra... ? 

Ja? Og når de da går inn i rommet, så blir lyset stilt som det skal være. Så får de et hint om at de gjør feil. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.