Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med z-wave interface


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Mitt møte med Homeseer og Z-wave har gått overraskende strålende. Ser man bort fra litt småting, men ingenting som har gått på problemer med driften.

 

Men nå ser det ut til at jeg også skal få høyt blodtrykk!

Har lagt til 60+ noder, men nå er det bare tull.

 

Kommet meg hjem fra jobb, og skulle fortsette å inkludere og bygge ut huset.

Første som møter meg er feilmelding når jeg skal inkludere en Multisensor 6. Får feilmelding ved inkludering.

For at jeg skal få til å prøve å inkludere på nytt, så må jeg restarte Z-wave interface. For ellers får jeg bare opp samme feilmelding. Uansett om jeg tar inkluder eller ekskluder.

Etter flere forsøk, så får jeg inkludert. Men da mangler en del child-devicer. Finner de ved å ta en rescan.

 

Har jo også slitt med at jeg ikke får avlesning av forbruk på mine Fibaro Wall plugs. Fikk beskjed fra HS support om å ekskludere de for å inkludere de igjen. Etter å ha gått ned èn version på z-wave plugin.

Men det er lettere sagt enn gjort. Får ikke inkludert noen av de. Har inkludert 4 stk. Når jeg prøver å eksludere, så skjer det ingenting i Homeseer3 på 3 av de.

På den siste så får jeg bare feilmelding av eksludering feilet.

 

I ren forbannelse, så åpnet jeg en ny eske med ny Fibaro Wall Plug for å teste med den. Gikk det? nei.
image.thumb.png.15094456cdb0bc85d0f4b7feccec3665.png

 

Så med tanke på at jeg ikke har hatt NOEN problemer med inkludering og ekskludering tidligere, så er dette litt irriterende ?

Hjelper kanskje ikke å holde på med dette med for lite søvn og når lunta allerede er kort ?

 

Er det kjent at Fibaro Wall Plug er utrolig lite medgjørlig med Homeseer3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres VELDIG kjent ut. Har mange Fibaro Wall Plug og de har fungert glimrende på Fibaro HC2 og HomeSeer på RPi men nå kjører jeg HomeSeer på Windows 10 og da begynner de å bli vemmelige. Har ikke noe løsning på problemet men har også 50+ noder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, ja.. Da er det ikke bare meg da ?

 

Etter å tatt meg fem minutter og en kald en, så prøvde jeg meg på'n igjen. Oppgraderte til beta z-wave plugin, og fikk da, etter mye om og men, ekskludert samtlige av mine Wall Plugs.

Rullet tilbake til ikke-beta z-wave plugin, siden alt dette startet med å få de til å rapportere forbruk..

 

Så prøvde meg på å inkludere en wall plug med anbefalte versjoner av HS Support, men rapporterer fortsatt ikke forbruk.. Så det var all den irritasjon for ingen nytte ?

 

@SveinHa, rapporterer dine plugger forbruk?
Jeg får opp forbruk, men bare når jeg manuelt starter Polling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De HAR rapportert forbruk men ikke nå lengre...

 

Akkurat nå sliter jeg med større saker, fikk tips her om å ta backup og restore av Z-Wave dongelen (UZB1) for å rydde unna en del rot men restoren virket ikke... Mye av anlegget mitt er i drift men enkelte enheter har dødd... Jobber med HS Support men de virker ikke veldig entusiastiske til å løse et potnsielt kjempeproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, SveinHa said:

De HAR rapportert forbruk men ikke nå lengre...

 

Akkurat nå sliter jeg med større saker, fikk tips her om å ta backup og restore av Z-Wave dongelen (UZB1) for å rydde unna en del rot men restoren virket ikke... Mye av anlegget mitt er i drift men enkelte enheter har dødd... Jobber med HS Support men de virker ikke veldig entusiastiske til å løse et potnsielt kjempeproblem.

Såpass, ja.

 

Kan virke som at Homeseer sliter litt med Fibaro for tiden da.. Er det 2 av oss, så må det jo være flere.

HS support er ikke akkurat så veldig rask på avtrekkeren heller.. 

Håper du finner en løsning! Kan forestille meg frustrasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.