Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Car-Net


lilfire

Anbefalte innlegg

Den var/er i test men pga så mye ustabilitet og endringer på servicen så må jeg ta en runde på hva status er. Nå har jeg for første gang siden starten av desember klar å ha 3 dager på rad uten problemer med appen dems. Så håper de er ferdige med hva enn de har drevet med den siste tiden. Om tiden strekker til skal jeg se hva jeg får til løpet av helga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med egen egen plugin til car-net for openHAB. Fungerer veldig fint, men det er til tider gamle data man får tilbake. Car-net appen har samme problem. Heldigvis er det forholdsvis lett å detektere at data er gamle i API'et.

 

Fint med varsel fra HA når man setter huset i nattmodus. Om bilen ikke lader eller har batteriprosent under 90 så varsles jeg. I tillegg bruker jeg HA til å sette på automatisk forvarming når nattmodus skrus av på hverdager.

Endret av oysts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gammel data er et problem som oppstod i november oppdateringen av car-net. Var ikke et problem før det. Som sagt er det veldig forskjell fra modell og årsmodell,  Kan virke som jeg har trukket et kort strå ? 

 

Men ja servicen er fin å jobbe mot og håper og tror at problemene snart er over. VW er jo klar over de selv - er en grunn til at mange (alle?) kunder har fått utvidet gratis perioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 26.1.2017 at 13:19, oysts said:

Holder på med egen egen plugin til car-net for openHAB. Fungerer veldig fint, men det er til tider gamle data man får tilbake. Car-net appen har samme problem. Heldigvis er det forholdsvis lett å detektere at data er gamle i API'et.

 

Fint med varsel fra HA når man setter huset i nattmodus. Om bilen ikke lader eller har batteriprosent under 90 så varsles jeg. I tillegg bruker jeg HA til å sette på automatisk forvarming når nattmodus skrus av på hverdager.

OH2 ? Kan gjerne teste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hei, jeg la dette litt på hylla da jeg har hatt så mye usagtbiler med tjenesten at den så og si aldri fungerte 2 dager på rad, så har ikke lagt merke til at det er kommet ny app engang. Tiden er vel moden for å se om det er blitt bedre nå vist de har kommet med ny app :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 12.6.2017 den 19.30, lilfire skrev:

Tiden er vel moden for å se om det er blitt bedre nå vist de har kommet med ny app :) 

 

PS: I tilfelle du får litt ledig tid i høst. På forhånd takk. ?

 

Evt. er den nye Volvoen dritfin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du Python-implementasjonen fra Github eller har du skrevet en Java-versjon?

Har de gjort endringer i APIet eller kun appen? Lurer på om den som ligger på Github fortsatt fungerer.

Fikk Passat GTE'n i forrige uke, men dessverre mangler integrasjon i Home Assistant. Håper det kommer etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet alt i Java og bruker fortsatt API som den gamle appen benyttet.

 

Siden det fortsatt fungerer har jeg ikke undersøkt om den nye appen bruker en nyere versjon av API.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg benytter ikke noe eksternt bibliotek - alt skrevet selv, hvor jeg har benyttet appen og satt opp en man in the middel mellom telefonen og snappet opp alle request.

Har kjørt stabilt* i 2 uker nå så er klar for en beta om noen ønsker dette. 

 

*Car-net har jo hatt sine problemer(viser kun de siste meldingen men har vært en del flere :P) så i disse periodene har det vært at faktisk pluginen fungerte når ikke appen gjorde det og så klart motsatt. men alt over har det vært stabilt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D 

 

Nei ikke noe spesielt, bare å la den kjøre 1-2 uker å se om den er stabil og om evt noe skulle dukke opp enten feil eller mangler. 

Ser det er litt som må pusses på innstillinger siden så blir en versjon til ihvertfall før den slippes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.