Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Liste over "norske" fungerende RFXcom enheter


kris10an

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Actibus skrev:

Virker på Type 1 firmware med AC protokoll iallefall (samme som det meste annet fra Nexa)

 

Fant ut av det. :)

Av en eller annen grunn måtte jeg trykke 7-8 ganger før den begynte å virke (LED lyste bare svakt og kort de første gangene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Når du registrerer fjenkontrollens kanaler i vera (med auto create) så får den jo tilknyttet en "lysbryter" i GUI. Hvis du ikke dedikerer noe annet til den så har du akkurat det, kun en virtuell switch (uten bruk av plugin). Fin ide, det kan være en praktisk måte å sette igang saker og ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 12/25/2017 den 23.28, Andreaz skrev:


Kom opp med 2-300 grader hos meg. Testet alle 3 kanalene på den. Samme resultat.
Byttet til en Oregon og den kom inn helt fint.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Husker du hvordan du fikk denne opp? Får den ikke opp i lista med Rfxcom og Domoticz. 

 

edit.

 

Fikk den opp ved å aktivere Rubicson, type 1. Den skal rapportere hvert minutt, men ser ut som den reagerer nokså tregt på temperaturendringer.

Endret av SK951
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
On 12/25/2017 at 23:28, Andreaz said:


Kom opp med 2-300 grader hos meg. Testet alle 3 kanalene på den. Samme resultat.
Byttet til en Oregon og den kom inn helt fint.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

"

Noen som vet om denne virker? Link: https://www.clasohlson.com/no/Ekstra-temperaturgiver-hygrometer/36-6726

"

 

Det gjorde den hos meg også først, med "Lightning4" protokoll..

 

Den kommer derimot helt fint inn om man enabler "Rubicson/.." istedet. :)

Sender en mail til Bert om at det må inn i guiden..

 

Edit: Den funker bare på 433e med Ext2 eller Pro1 som det også står i guiden.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2018 at 23:56, PerH said:

 

"

Noen som vet om denne virker? Link: https://www.clasohlson.com/no/Ekstra-temperaturgiver-hygrometer/36-6726

"

 

Det gjorde den hos meg også først, med "Lightning4" protokoll..

 

Den kommer derimot helt fint inn om man enabler "Rubicson/.." istedet. :)

Sender en mail til Bert om at det må inn i guiden..

 

Edit: Den funker bare på 433e med Ext2 eller Pro1 som det også står i guiden.

 

Etter å ha testet den noen dager må jeg si at den ikke er verdt pengene. Veldig ustabil på rekkevidde, kan plutselig være 20 minutter siden forrige rapportering selv om den er 4 meter unna med klar siktlinje til 433en! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PerH skrev:

Veldig ustabil på rekkevidde, kan plutselig være 20 minutter siden forrige rapportering selv om den er 4 meter unna med klar siktlinje til 433en! 

 

Har temperaturen endret seg da? Ikke sikkert den rapporterer hvis det ikke er endring. Evt så vil ikke tidspunktet for sist oppdatert endre seg om verdien den mottar er uendret (setting på devicen i HomeSeer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera plugin for RFX har en timer for meldingene, og det er denne jeg ser på.. Så også noen ganger at det kommer inn en melding uten at temp endret seg, så timeren ser ut til å virke..

Det kan se ut som antennen er dårlig, på en posisjon fungerte den fint, men snudde jeg sensoren 180 grader i samme posisjon så kom det ingen meldinger. 

 

Jeg har også en Oregon scientific i rommet, og den rapporterer stødig nesten uavhengig av hvor jeg setter den. Den er jo noen hundrelapper dyrere, så det er kanskje det man får for penga?

 

Dette er vel og merke inne i en campingvogn, vet ikke om metallboksen kan gjøre det vanskeligere for slike sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
På 29.11.2018 den 13.40, ronnyandre skrev:

 

Ser at noen andre har issues, men jeg kjøpte denne og den fungerer helt strålende hjemme hos meg. RFXCOM og sensor i ulike etasjer.

Vi har to av denne og den fungefer tipp topp. Meiner det var Rubicson protokoll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 13.40, ronnyandre skrev:

 

Ser at noen andre har issues, men jeg kjøpte denne og den fungerer helt strålende hjemme hos meg. RFXCOM og sensor i ulike etasjer.

 

Versjon og protokoll, da? Kan man ha fler enn èn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kmlugg Jeg er usikker på protokoll da jeg har en del standardprotokoller aktivert, og det er en stund siden jeg gjorde. Ifølge @bjornepappa et par innlegg opp er det Rubicson-protokollen.

 

Jeg har tre temperaturgivere. Denne modellen fra Clas Ohlson har en bryter bakpå hvor du setter bryteren til 1, 2, eller 3. Usikker på om det kan være flere på samme kanal, eller om denne funksjonen kun er for CO sin egen temperaturleser som disse giverne er ment for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, kmlugg skrev:

 

Versjon og protokoll, da? Kan man ha fler enn èn?

Rimelig sikker på at du kan ha fleire på samme kanal, uten at eg har prøvd det. Eg har to på kvar sin kanal, men får inn ein heil del frå ukjente naboar på samme protokoll, langt fleire enn 3 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være uheldig å få perioder med kræsj, tror jeg. Jeg har i alle fall hatt en del tilfeller der Oregon-tempsensorer har sluttet å rapportere i perioder, for så bare begynne å fungere igjen. Jeg har to stk på hver kanal (THGN132N)

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.