Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google home


Johs.

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Sliter med at home kun styrer noen få lys når jeg ber den om å slå av alt lys så slår den bare av 5 enheter, selv om det står 25-30 i lista i appen.

Noen vært borti det?

 

Må vel si at Alexa fungerte endel bedre mot HomeSeer enn Google ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fått det på mobilen. Skjønte det kom snart når Svenskene fikk for litt siden, så bestilte Google Home som venter på posten. Så håper den også støtter det nå eller veldig snart :)

 

Bytter kanskje Alexa til Google home for tar vel evigheter før Alexa støtter Norsk.

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Venin skrev:

Fungerer på mobil her også nå, men dersom jeg går inn i Home-appen, Innstillinger, Flere innstillinger, 'Mini', Assistent-språk, finnes ikke norsk (eller svensk) på listen.

Det er riktig, går sikkert an å bytte der etter hvert, men den skal kunne snakke norsk uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, enten er det tale-innstillinger flere steder, eller så kanskje det bare kommer etter hvert...

Mine fire snakker norsk, men husker ikke om jeg måtte gjøre noe spesielt for at de skulle gjøre det.

Endret av Gaute
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg byttet fra Alexa til Assistant i går, men den skal på død og liv "søke skjermbildet" av en eller annen idiotisk grunn. Kommer ikke opp med "Lytter..." slik den burde. Da må jeg trykke på mikrofonen først.

 

... og "skru på stue taklys" ble tolket til "skru på stue tåkelys"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Ja, jeg byttet fra Alexa til Assistant i går, men den skal på død og liv "søke skjermbildet" av en eller annen idiotisk grunn. Kommer ikke opp med "Lytter..." slik den burde. Da må jeg trykke på mikrofonen først.

 

... og "skru på stue taklys" ble tolket til "skru på stue tåkelys"...

Samme her, men bruker man "okei Google" så kommer man rett til "Lytter...". Bytter jeg telefonen til engelsk så kommer det dessuten en ekstra sirkel rundt hjemknappen. Jeg lurer på om noen av oss egentlig ikke har fått Google Assistent selv om vi tror det, eller eventuelt fått deler av den. ?

 

Jeg har for eksempel ikke det skjermbildet Actibus nå viste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Actibus skrev:

Sånn kommer den på min P20pro med siste oppdatering fra igår. 

Hmm... ser ingen oppdatering. Nøyaktig hvilken oppdatering er det snakk om?

Er det appen "Google" eller appen "Home" som er oppdatert?

 

"Google" ble oppdatert hos meg i natt, men ser ingenting som tyder på at den nå skulle støtte norsk...

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.