Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Koble brannalarm-sentral med xComfort Home Manager / GSM-varsling


Kethyl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har erfaring/tips til å koble en brannalarmsentral med GSM-senderen til xComfort Home Manager (gammel versjon)? Jeg har rør og bokser klare for brannalarm-system, og skal ha en brannalarmsentral med strømforsyning, nødbatteri, osv. Denne har tyverialarm-inngang, og varslings-utgang. Regner med det er greit å koble den på Home Manager for å få GSM-varsler? Lurer ellers også på programvaren til Home Manager, er ikke den frigitt nå? Er den så vanskelig å bruke som elektrikerne påstår, eller er den grei for oss med et par it-nerd-gener ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal IKKE si at jeg har inngående kjennskap til Home Manager, så det kan være jeg er på viddene (jeg har bare trykket på en et par ganger). Eller ikke helt har forstått hva du er ute etter.

 

Det er vel muligens mer snakk om hvilke varsler du skal ha over. Er det vilkårlige beskjeder fra brannsentralen ("på batteridrift", "alarm utløst i sone 2", etc) så er det kanskje litt mer trøblete. Hvis ikke, så er det vel bare å velge en sentral som kan slutte en krets ved utløst alarm, og etter det bruke en xComfort Binary Input Unit til å lese det av for Home Manageren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror sikkert det går an å sette opp brannalarmsentralen slik at den kan slutte en krets som varsel ved alarm. Og Home Manager fanger sikkert dette opp på den måten. Har kikket litt på alarmsentraler fra ICAS. Får vel sjekke hvilke modeller som passer. Må jo da se på antall sløyfer, antall ,meldere, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.