Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

For de med hunder


Anbefalte innlegg

  • 2 år senere...

Løfter opp den her isteden for å starte en ny :)

 

Noen som har sett noen nye produkter i det siste for å gjøre bikkja smart? Valpen har nå begynt å være hjemme på dagtid og jeg kan da ikke kjøre robotstøvsugeren som før. 

Nå må jeg huske å starte den når vi alle sammen har forlatt huset. En liten presence sak på halsbåndet feks hadde vært genialt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et forsøk på å tenke utenfor boksen, eller beholde bikkja analog:

 

Sensor på knaggen der hundebåndet henger? Bånd borte = hund på tur. Hadde fungert 100% hos de jeg kjenner som har hund.

 

Andre alternativer - hvis relevant: Tilstedeværelse basert på eventuelt alarmsystem. Den er antatt ikke på når hunden er hjemme? Du trenger ikke svare på denne. Kombinasjoner av andre sensorer - hvis hunden ikke er på plassen "sin", og det ikke samtidig har vært bevegelse på noen nøkkellokasjoner, og det har gått en viss tid... osv. For å "pinge" hunden kan du sette opp en automatisk godbitdispenser, som lager en lyd inspirert etter Pavlov. Dersom godbiten ikke er slukt innen x-antall minutter kan man trygt anta at kysten er klar for støvsugeren. Osv - uendelige muligheter.

 

Din ide med en tracker (iBeacon, BLE), kan også brukes. Det ligger eksempler på presence basert på slike tags og RPI3 på nett - uten at jeg fant igjen linken nå.

 

Forøvrig ser jeg ikke helt problemet med robotstøvsuger og hund - med mindre hunden ikke er stueren enda... :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Televimsen skrev:

Forøvrig ser jeg ikke helt problemet med robotstøvsuger og hund - med mindre hunden ikke er stueren enda... :-)

 

Mener det var noen som la ut et bilde her på forumet av hvordan robotstøvsuger og ikke-stueren hund kan se ut... :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er stueren så det er ikke noe problem :) Den er også vant til støvsugeren, for vi kjører den når både vi og hunden er hjemme idag. Så sånn sett er det ikke noe problem. Han liker å dra ut tepper, leker og tyggebein utover gulvet så de kan ofte bli hinder for støvsugeren. Men takk for mye gode forslag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.