Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HDL Intellicenter Server


Henning82

Anbefalte innlegg

Hei,

Holder på med oppussing av en eldre enebolig, og i den anledning viurderer jeg å få et litt smartere hjem.

Har sett litt på HDL sin Intellicenter server, da jeg ved hjelp av denne kan kombinere trådløst og kablet system.

Noen som har sett på denne og har noen erfaringer å dele?

Den ser ut til å være svært fleksibel med tanke på hvilke komponenter som kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ønsker et slikt system, er jo blant annet fordi jeg ønsker å kjøre belysning på dali bus, ved hjelp av en dali gateway. Finnes det trådløse dali gateway, eller lignende som kan brukes sammen med foreksempel HS? Synes også at muligheten for å kjøre en kombinasjon av trådløse og kablet enheter virker fristende. Jeg er elektriker, så montering er ingen problem, men jeg har ingen erfaring med smarthus, da jeg i hovedsak jobber i den maritime bransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎20‎.‎12‎.‎2016 klokken 16.53, Henning82 skrev:

Ingen for har noen formening om dette? Noen andre som benytter seg av dali lyskilder her? 

 

Dali blir vel ofte brukt (på lys delen) sammen med KNX.

Det er lite KNX folk her inne enda (dessverre).

 

Jeg har veldig tro på HDL og oppfatter at de legger seg på en linje der du kan mikse ting som du vil (som Z-wave), selv om de primært pusher sine egne systemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎19‎.‎12‎.‎2016 klokken 15.40, Henning82 skrev:

Grunnen til at jeg ønsker et slikt system, er jo blant annet fordi jeg ønsker å kjøre belysning på dali bus, ved hjelp av en dali gateway. Finnes det trådløse dali gateway, eller lignende som kan brukes sammen med foreksempel HS? Synes også at muligheten for å kjøre en kombinasjon av trådløse og kablet enheter virker fristende. Jeg er elektriker, så montering er ingen problem, men jeg har ingen erfaring med smarthus, da jeg i hovedsak jobber i den maritime bransjen. 

 

Det er finnes kobling mellom DALI/KNX og HS som jeg kjenner til.

 

Jeg hadde noen planer om å skrive noe HS/KNX og handlet inn HW og fikk igjennom det første telegrammet begge veier.

Men så mistet jeg entusiasmen da jeg ikke har noe KNX hjemme og ingen var noe interessert i å være med å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt en forespørsel til HDL om når intellicenter serveren blir tilgjengelig.

Jeg trodde i villredelse at når jeg kunne trykke kjøp nå så var den tilgjengelig.

Jeg vil helst ha et system som er enkelt og greit, og tror ikke HS er noe for meg.

Serveren til HDL virker å være kompatibel med mye, og enkel i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg husker så er HDL Intellicenter bygget på Zipabox, som vel er ganske fleksibel. Aner ikke om de imidlertid har låst den på noen måte, eller om de kun har lagt til grensesnitt + HDL-støtte.

Endret av Zathras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.