Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bryter som trigger ved fuktig vær(?)


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Tre ganger de siste mnd har jeg opplevd noe merkelig med ringeklokka, den går "amok" og trigger hele tiden:ringeklokke-trigger.PNG

 

Ringeklokka består av en standard "friedland" knapp ute og en Nexa WBT-912 tilkoblet inne:

Ringeknappen er under tak og ikke utsatt for regn.

De 3 gangene det har skjedd har vært på dager med mye regn og høy luftfuktighet. 

Hadde ikke dette problemer tidligere, når knappen var koblet til en AC-krets med en vanlig ringeklokke.

 

Er det rett og slett knappen som er defekt? At det er for lite luft mellom "polene", slik at man ved mye fuktighet får "overslag"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 30.12.2016 klokken 12.42, Fermate skrev:

Prøv å bytt, det koster så lite og er så lett å prøve.

 

Byttet batteri, men i natt måtte jeg stå opp og røske ut "bjella" fra stikkontakten, for jeg holdt på å bli gal:

ringeklokke.png

 

Har 184 slike entries fra i natt... :o:( 

 

Så, da må det vel faktisk være knappen som gir "overslag" i fuktig vær da?

Burde kanskje byttet ut hele greia med noe annet.

 

Noen som har forslag?

Jeg har knapp med kabelforbindelse ute, en "tom" "ringeklokke" jeg kan putte noe lurt inni og tilgang til 10VAC i kretsen, hvis det skulle trengs.

Må vel uansett bytte knapp, så da er spørsmålet om det finnes noe lurt jeg kan sette på der, gjerne som går på 10VAC. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.