Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MOVEZ(z-wave) indiegogo kampanje


Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Evelen skrev:

 

Ikke så mye på youtube, klikket meg igjennom alle deres videoer , denne forklarer at man kan gjøre det sidelengs: (har prøvd dra sidelengs selv, virker det, men betydelig tungere)

 

 

Tror jeg ble lurt av denne headeren:/: 

Sitat

MOVE in action on multiple windows!

 

Jeg kan forhøre meg med de når de svarer, mulig de har prøvd ut dette selv. Det hadde iallefall jeg gjort :P

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Evelen skrev:


http://www.teptron.com/faq.html
How strong is MOVE?
MOVE has a lift/ pull capacity of 6kg/ 13lb. You can use a luggage scale to determine how much strenght is required to operate your blind or shade.

 

 

 

Såå, hvis move og movez er like kraftige er det vel bare å teste litt med vekt

 

Slik jeg forstår de skal de vell være like ja, 6kg bør vell være en god del! Men persienner er jo gjerne litt stri, spesielt i vinkel? 

 

Vi er forresten oppe i over 50 enheter nå! Gleder meg til de svarer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, 50 stk+ burde jo kunne presse på litt :)

 

Har målt litt (med 500ml ciderbokser som jeg estimerer til ca 0,5KG) og funnet ut at:

2-2,5kg kreves for å dra den høyre pasiennen rett ned
1,5-2 senter for den i midten
2kg for den til venstre.

 

Litt stri ja, og enda verre sidelengs.

Å brukt et talje-prinsipp kunne virket, men det krever at det ikke er noen dårlig begrening på hvor langt den kan dra.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evelen skrev:

Nice, 50 stk+ burde jo kunne presse på litt :)

 

Har målt litt (med 500ml ciderbokser som jeg estimerer til ca 0,5KG) og funnet ut at:

2-2,5kg kreves for å dra den høyre pasiennen rett ned
1,5-2 senter for den i midten
2kg for den til venstre.

 

Litt stri ja, og enda verre sidelengs.

Å brukt et talje-prinsipp kunne virket, men det krever at det ikke er noen dårlig begrening på hvor langt den kan dra.


 

 

Ja dette bør gi god start for forhandlinger iallefall tenker jeg :)

 

Høres ut som ett spennende prosjekt iallefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Salvesen said:

Vurderer å handle inn noen slike via kickstarter indiegogo kampanjen og ser at en kan få opp til 40% om en bestiller 20 stykk. Trenger jo ikke så mange selv, så om noen andre vurderer så kan vi jo spare litt på å gå sammen.

 

Det blir ca 60$ + moms pr enhet, det må være god pris for rullegardin/lamell styring? 

 

De som har meldt interesse:

  1. Salvesen, 6 stykk
  2. Moskus, 3 stykk
  3. Evelen, 2
  4. Gaute, 3 stykk
  5. Blodstrupmoen, 1
  6. Håvardgj, 3 
  7. mk1 black limited, 4
  8. nilsanmy, 2
  9. Hr kotelett, 3
  10. facebook gruppen, 29
  11. bananfluen, 3
  12. generalvirus,3
  13. iceball, 5

 

Tilgjengelig: -47

 

Har nå 20x3!(uforpliktende) enheter i boks, har sendt mail til dem direkte med spørsmål om kjøp over 20 til samme pris/bedre, satser på de svarer snart. Kan jo alltids prøve å kjøre en 2 x 20 også så bare til å slenge seg på :D Dette gikk jo over all forventning!  

 

Link til kampanjen: 

 

https://www.indiegogo.com/projects/movez-motorize-blinds-and-shades-gadget/

 

Ser at det er indiegogo de har lagt ut produktet på, ikke kickstarter! 

 

Dette forsto jeg ikke helt. Du har fått dem for  60 dollar stk om du bestiller over 20 stk og da har du fåt 40%, men på hjemme siden så selger de den for 59 euro og bestiller du 2 får man gratis frakt med ups.. Hva er det jeg har missa her ??? http://www.teptron.com/shop.html 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superzite skrev:

 

Dette forsto jeg ikke helt. Du har fått dem for  60 dollar stk om du bestiller over 20 stk og da har du fåt 40%, men på hjemme siden så selger de den for 59 euro og bestiller du 2 får man gratis frakt med ups.. Hva er det jeg har missa her ??? http://www.teptron.com/shop.html 

 

Jeg refererer bare til indiegogo kampanjen deres, hvor om man bestiller 20 stykk i en bestilling får de for 60$. Noe som skal tilsvare 40% ift kampanjen. Den du linker til er Move uten z, eller uten z-wave. Den bruker blåtann om jeg har forstått det rett :) 

 

Satser dog nå på å få en mye bedre pris da vi snart er oppe i 70 enheter! Har sendt dem en mail og satser på svar ila uken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hr Kotelett skrev:

Det er vel MOVE, altså uten Z-wave(?)

MOVEZ er med Z-wave

 

Ja stemmer, de ble vist nedlesset i spørsmål om z-wave i sist runde da de lanserte move. Husker jeg så dem selv å tenkte akkurat det samme, hvorfor i alle dager har de ikke Z-wave. Så vips var de der:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Salvesen said:

 

Jeg refererer bare til indiegogo kampanjen deres, hvor om man bestiller 20 stykk i en bestilling får de for 60$. Noe som skal tilsvare 40% ift kampanjen. Den du linker til er Move uten z, eller uten z-wave. Den bruker blåtann om jeg har forstått det rett :) 

 

Satser dog nå på å få en mye bedre pris da vi snart er oppe i 70 enheter! Har sendt dem en mail og satser på svar ila uken :) 

ahhhhh .. blåtann ja.. Takk.. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål på siden: jeg har stort sett persiennene alltid nede, men lammelene "åpne". Finnes det noe som kan "vri på knotten" for å lukke lammelene? Det er ofte det som er min utfordring/løsning når det kommer sol på TVen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, ZoRaC skrev:

Et lite spørsmål på siden: jeg har stort sett persiennene alltid nede, men lammelene "åpne". Finnes det noe som kan "vri på knotten" for å lukke lammelene? Det er ofte det som er min utfordring/løsning når det kommer sol på TVen...

 

Litt usikker på hva du mener. Mine lammeller har beads og vanlig "tråd" for å stille de to aksene. Da må en ha to av disse. For meg høres det ut som du har en slik stang sak som er vanlig på persienner? Det må jo gå an å løses på en måte med disse tenker jeg, men har ikke sett noe film på det tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Salvesen skrev:

 

Litt usikker på hva du mener. Mine lammeller har beads og vanlig "tråd" for å stille de to aksene. Da må en ha to av disse. For meg høres det ut som du har en slik stang sak som er vanlig på persienner? Det må jo gå an å løses på en måte med disse tenker jeg, men har ikke sett noe film på det tror jeg. 

 

Stemmer. Tråd på den ene siden (opp/ned) og stang på den andre siden (tilt). IMG_4889.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert mulig å få modifisert den til å vri på stanga, men med en ekstra enhet per persienne blir prisen jo det dobbelte.

Har også slike pinner, men vrir aldri på dem, er persiennene nede så er dem lukket uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evelen skrev:

Det er helt sikkert mulig å få modifisert den til å vri på stanga, men med en ekstra enhet per persienne blir prisen jo det dobbelte.

Har også slike pinner, men vrir aldri på dem, er persiennene nede så er dem lukket uansett.

 

Ja dette er vell den største bak delen med move, jeg nevnte dette for dem i forespørsel om bedre tilbud med at de gjerne fikk solgt en del ekstra om de klarte å presse prisen ned da flere har meldt de ønsker å kjøre begge funksjonene om prisen var bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Evelen skrev:

Har også slike pinner, men vrir aldri på dem, er persiennene nede så er dem lukket uansett.

 

Kanskje jeg også må begynne med det i stedet...

Er det enkelt å fjerne den "låsekulen" (taggete kobbersaken) som låser tråden? For med den så vil man jo ikke få til å slippe ned persiennene, da den vil "låse" tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.