Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MOVEZ(z-wave) indiegogo kampanje


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bluetooth versjonen av de her i 1 mnd nå. Bruker de på 2 vinduer med aluminium persienner. Det ene persiennen er 120 cm bred og der klarer min MOVE uten problem å løfte persiennen. Det andre vinduet har 160 cm persienne og der går det akkurat, den drar tungt og går litt tregere enn den andre.

 

En annen ting å tenke på er å få kjørt motoren nok for å løfte/senke helt. Spolen er ikke veldig stor, derfor må man bruke en tynn tråd for å få plass til nok "slaglengde" (ihvertfall ikke tykkere enn de tynne trådene som er på sånne persienner i utgangspunktet. Dessuten må en ha en knute en plass for å forlenge tråden, så den må være minst mulig også. Jeg pillet vekk låserullen og tok tråden rett bort i en liten trinse (for att det skal rulle lett), et problem som dukket opp da er att jeg må plassere selve MOVE enheten lengst mulig ned for å kunne senke og løfte perisennen max. Det gjør det upraktisk å skifte batterier, da det rett og slett ikke blir nok plass til å ta ut batterienheten på undersiden uten å demontere. Siden det er minimalt med sollys hos meg på denne årstiden, så har ikke solcellene hjulpet noe særlig, og jeg har derfor byttet batterier etter relativt kort tid. Særlig den persiennen som gikk tungt, måtte byttes batterier på etter kort tid. Ellers så synes jeg det fungerer godt.

 

Siden jeg har bluetooth versjonen (som kun har manuell kontroll så langt) så er det tungvint å automatisere de, men ved hjelp av en eldre android telefon (stasjonær i huset), autoinput, autoremote og tasker så har jeg fått en slags styring på det. Dessuten får jeg min Logitech fjernkontroll til å styre de også via jb media light controller, telldus live, autoremote -- android telefon. Ikke særlig elegant, men det funker :) 

Endret av Zeta_R
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Salvesen skrev:

 

13 minutter siden, Fermate skrev:

Neste gang du gjør en slik Powerbuy suksess må du kreve at Facebook folket legger bestillingene her ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er en grei måte å få folk hit, men tror dessverre konsekvensen er  at det blir svakere powerbuy (færre deltakere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hilmar skrev:

Hvor mye strøm trengs? Vil en 5 m usb-kabel av god kvalitet ha for mye spenningstap?

Vet ikke kvaliteten, men ser det er mulig å kjøpe 5m kabel:
https://m.aliexpress.com/s/item/32579990533.html#autostay

Hmmm.

 

Det håper jeg noen kan svare på.

Main power source: Battery 4xAAA NiMH (not included) Alternate power source: AC to DC 5V 1800mA, switch mode power supply with output regulated to 5V and a micro USB type B

 

Dersom den bare lader batterier fra USB kilde er det jo ikke "så nøye", men bruker den USB som primærkilde så må det jo være nok kraft hele tiden.

USB-standarden sier max 5 meter, 5V 0,5A sist jeg sjekket, men disse krever mer en det (det er forsåvidt vanlig med mobiltelefoner osv i dag).

Uten navn.png

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evelen skrev:

Det er en grei måte å få folk hit, men tror dessverre konsekvensen er  at det blir svakere powerbuy (færre deltakere)

Tja, det er ikke sikkert. De som er interessert er nok faktisk interesserte, det er jo tross alt litt penger det er snakk om. ;)

 

 

8 timer siden, Hilmar skrev:

Hvor mye strøm trengs? Vil en 5 m usb-kabel av god kvalitet ha for mye spenningstap?

5 m går helt sikkert greit. Jeg har ca. 1V spenningstap over et 20-25 meter spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evelen skrev:

Main power source: Battery 4xAAA NiMH (not included) Alternate power source: AC to DC 5V 1800mA, switch mode power supply with output regulated to 5V and a micro USB type B

 

Ok, med @Moskus 's beskjedne spenningstap på 25(!!) meter, så tror jeg ikke dette blir noe problem med en "standard" 2amp lader og god femmeterskabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sendt av gårde bestillingen. Så og si samtlige som viste interesse har bekreftet også så vi lander på 150 enheter! 

 

Her er en kort oversikt over de fra forumet som er med, om noen føler seg glemt eller at noe er feil så gi gjerne beskjed så ordner jeg opp :)

 

Salvesen 6
Moskus 3
Evelen 4
Gaute 3
Blodstrupmoen 1
Håvardgj 4
Mk1 black limited 4
nilsanmy 2
hr kotelett 5
bananfluen 3
generalvirus 3
frode heiland 2
iceball 6
fredrick 3
laStrada 4
deville 2
milankan 2
stianoh 2
zorac 2
panylund 2
fermate 4
Kristian 3
asbkar 4
lazarus 3
Merko 3
ZF- 3
norseman 4
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.