Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Er det noen herfra som har tenkt seg på Eliaden, Norges Varemesse fra 31. mai - 2. juni 2016.

Dersom ønskelig kunne det vært hyggelig med en kaffekopp for å bli litt bedre kjent med menneskene bak forumnickene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, GeneralVirus said:

Boligmessa du var på virket jo spennende da :) Har aldri sett noe lignende her i nord.

 

 

Boligmessa, eller Gjør Din Bolig bedre som den egentlig heter arrangeres over hele landet.  Pleier å være en runde om våren og en om høsten.

Bodø hadde i april mens Tromsø står for tur i november.  Husk at utstillere ofte er lokale.   Da jeg var på Hellerudsletta i mars 2016 mangler flere av de Moskus besøkte i Stavanger nå.

 

http://boligmesse.no/nb/messer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Øyvind said:

Da jeg var på Hellerudsletta i mars 2016 mangler flere av de Moskus besøkte i Stavanger nå.

Ja, det regner jeg meg. FutureHome og Artius er lokale, og Eaton stilte iallfall med lokale folk.

 

Noen du husker som var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home Control var der.  Eaton så jeg ikke. Ellers var noen mer eller mindre lokale elektrikere/kjeder representert på messa.

Verisure kan jeg ikke huske.  Har allerede alarm, så jeg styrer litt unna salgsmaset deres uansett

 

Satser på at FutureHome tar turen over fjellet til Eliaden.  Tar du hintet Stian?

Endret av Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Øyvind said:

Boligmessa, eller Gjør Din Bolig bedre som den egentlig heter arrangeres over hele landet.  Pleier å være en runde om våren og en om høsten.

Bodø hadde i april mens Tromsø står for tur i november.  Husk at utstillere ofte er lokale.   Da jeg var på Hellerudsletta i mars 2016 mangler flere av de Moskus besøkte i Stavanger nå.

 

Vi har boligmesse i nord ja. Men mest rengjøringsprodukter, stekepanneselgere og hytteprodusenter. Dårlig med morsomme selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fermate skrev:

Jeg bor i gå-avstand fra messa så det må vi vel få til.

Kanskje jeg skulle by på en kaffe eller noe heime i HomeSeer kåken?

?

 

stikker gjerne innom en av dagene :) holder på å sette opp en del hjemme, så det å få mer inspirasjon til løsninger er ikke feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

OK Det nærmer seg og jeg må bli konkret:

 

Jeg har tenkt å stikke litt tidlig fra jobb på Tirsdag og være på messa fra ca 16 til 19.

 

Om noen vil besøke meg hjemme og se på huset eller snakke hjemmeautomasjon er alle velkomne til det etter messa på tirsdag og/eller onsdag.

(Det er 1,4 km (17 min) å gå eller 2km med bil)

 

Send PM så sender jeg kart/adresse

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fermate skrev:

@Øyvind og @Håvardgj har sagt at de stikker innom.

Jeg har plass til flere ?

 

Dette kommer dere ikke til å angre på. Gjestfriheten til @Fermate er langt over gjennomsnittet her til lands. ?

 

Sitat

Mulig vi lager noe spiseri greier hjemme hos meg.

Lillestrøm har en glimrende kebab.

(Ikke sant @iblis ? )

 

Ja, den er prima! ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da trålet igjennom store deler av hallen i dag, og har sett litt forskjellig.

 

noe av det jeg har sett:

ThermoFloor hadde stand, hvor de viste frem sin multireg, og de har begynt å ta inn en del fibaro-utstyr, noe aeotec, ID-lock / danalock, og foscam IP-kamera. med andre ord mye likt som man finner på tronica eller lignende. jeg snakket med en selger der, og han kunne fortelle at systemet de hadde til demo, var basert på fibaro sin homecenter

han kunne også fortelle at de mest sannsynlig kom til å begynne med direktesalg til sluttbruker av enkelte komponenter etter hvert.

 

Futurehome hadde også en stand, og jeg fikk egentlig litt oppfatning av at dette er en z-wave utgave av tellstick. all programmering foregår på mobil/nettbrett, samme gjelder styring. det er mulig at det går an å sette opp mer avanserte styringer, men min tanke er at det må være bedre å bruke noen av de andre alternativene på markedet (HS, Domotics, fibaro etc)

 

jeg skal tilbake i morgen, så om det er noen som vil vite mer derfra, er det bare å stille spørsmål :)

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fermate skrev:

Du får fortelle meg hva skal se etter du da @Moskus

Så kan jeg være dine øyne og ører ;) 

En enkel måte få igang en prat om selve teknikken, istedenfor de uendelig lange salgstalene (som bare er kjedelige å høre på), så si at du allerede har et hjemmeautomasjonssystem, men at du er over snittet interessert i slike systemer.

 

Spør dem hva som er unikt med deres system, og en (teknisk?) grunn til å velge dem. Har de noen gode idéer? Selger de noe som ikke er låst til deres bestemte system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.