Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Virker ikke: Homey Pro 2019 og ASUS RT-AX86S


MrPilloft

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en brukt HP19 og prøver å koble den til min router ASUS RT-AX86S.

 

Routerens 2,45GHz nettverk er WPA2-personal, AES kryptering og har en SSID og passord med kun store/små/tall - ingen spesialtegn. Router fikk ny firmware for noen minutter siden. 

 

Jeg installerer HP app på både android og iphone, logger meg på og ber den sette opp en "HP 16-19" hub. HP19 lager et nettverk som jeg kobler telefonene til (ikke samtidig, men etter en etter som det ikke virker). Så velger jeg routerens SSID, taster inn passord. HP19 går i timeout og sier at den ikke kan koble seg til nettverket. I mellomtiden har den flashet det blå lyset, men går så tilbake til det gulhvite.

 

Jeg har også prøvd med hotspot på telefonene og koblet opp med WPA2 og WPA3 autentisering, men HP19 vil ikke koble til noen av alternativene.

 

Hva andre ting kan jeg prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysteriet er oppklart. Rekkevidden på HP19 er ikke veldig imponerende :- ) Jeg hadde HP19 i samme rom, men ca 10m fra routeren. Det var aaaaalt for langt, visst nok. Jeg flyttet den ca 1m fra  routeren og da gikk det helt fint. Merkelig! Beklager dette. Dette var veldig udramatisk :- )

Endret av MrPilloft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.