928driver Skrevet 14. oktober 2024 Skrevet 14. oktober 2024 Hei, Har noen av dere klart å få til å caste TV 2 Play nyhetskanalen live til android tv eller chromecast? Jeg har fått det til å fungere med NRK med å følge instuksjonen her: https://www.home-assistant.io/integrations/cast/ Men jeg klarer ikke å finne ut av app_name og media_id for TV 2 som resulterer i at chromecast reagerer noe. Jeg har vært i kontakt med TV 2 support og de ga info om app name er: no.tv2.sumo og ID er: 82018 men det får jeg ikke til å fungere. Jeg prøver få til så TV 2 nyheter går igang på min tv på morgenen, men kan se ut som at NRK nyheter må bli nyhets kanalen intill videre for meg 🙂 Siter
y0din Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hei, Jeg la merke til spørsmålet ditt i forbifarten. Du kan dessverre ikke strømme TV 2 Nyhetskanalen på samme måte som NRK sine sendinger, og årsaken er enkel: TV 2 benytter kryptering og krever innlogging før du får tilgang til strømmene deres – selv når de er gratis tilgjengelige. Dette står i kontrast til NRK, som ikke benytter tilsvarende kryptering. Dermed kan NRKs direktesendinger hentes og castes direkte fra strømme-URL-en uten å gå via nettsider eller autentisering. For å få TV 2 til å fungere, må du enten: Finne en tredjepart som tilbyr en ukryptert strøm (som sannsynligvis ikke skjer med TV 2s tillatelse), eller Lage en egen løsning, for eksempel en Python-applikasjon, som logger inn og henter de nødvendige tilgangstokenene før du videresender strømmen til ønsket avspillingsenhet. Det løser kanskje ikke problemet ditt direkte, men forhåpentligvis forklarer det hvorfor du får NRK til å fungere – men ikke TV 2. For referanse: https://www.tv2.no/video/live/nyhetsstrommen/20259505 er noe av det nærmeste du kommer en direktestrøm uten å gå via nettsidene deres, men linken som spilles av her, går også igjennom en godkjenningsprosess og får en tidsbegrenset tilgang til videostrømmen gjjennom Akamai. Linken du referer til har funksjon for å spille av fra flere tilbydere enn NRK ser jeg, så du kan kanskje rette en forespørsel til de som har utviklet den om de vil integrere de nødvendige stegene for å kunne strømme TV2 Nyhetskanalen også. Slik det er i dag, er dette ikke mulig med bruk av det integrasjonen cast støtter utfra det som er skrevet nå, det vil kreve en endring og utvidelse for å få dette til å fungere. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.