Sickel Skrevet 8. mars 2025 Skrevet 8. mars 2025 Jeg har en Tibber pulse hvor jeg har hentet inn data til Home assistant via Tibber integrasjonen. For noen dager siden sluttet den å sende data til Home Assistant. Jeg ser ingen feilmeldinger eller noe, men ingen data. Pulsen fungerer, jeg ser oppdaterte forbruksdata i tibber appen. Noen andre som har samme problem eller helst noen tips til hvordan det kan rettes opp? Et godt alternativ er jo også å hente inn data lokalt, mener jeg har sett en slik mulighet, men har ikke hatt tid til å lete noe mer etter det etter at integrasjonen gikk ned. Siter
Sickel Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden For å svare meg selv: Det var et problem med tibberintegrasjonen, så jeg resatte den og ting fungerte. Lenge var integrasjonen utstabil, men jeg satt opp et system som restartet den dersom det ikke var nye data de siste ti minuttene. Det fungerte utmerket inntil for noen dager siden, da mente integrasjonen at jeg måtte oppdatere passkey, forsøk på å oppdatere den gav meg bare feilmeldinger, så jeg bestemte at det var på tide å flytte strømavlesningen innenhus. Jeg satt opp pulsen til å sende data til moquitto som snakker med home assistant (kjører tingene i docker på et debian system). Imidlertid, den sender data ujevnt. I perioder kommer data som det skal og home assistant plottet som viser snitt, min og maks over fem minutter viser fornuftige data, men for eksempel fra ca 1720 til ca 1815 kom det ingen data. Jeg så aldri dette problemet da jeg satt den opp til å snakke med tibber, da ble data sendt som de skulle, problemet var å få dem tilbake i home assistant. Jeg ser at etter en reset går det bedre for en stund, så gir den seg igjen... noen tips? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.