eisa01 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden HA beholder bare historiske data i en uke eller noe, før ting blir komprimert til statistikk? Sliter med å finne "best practice" på hva man må sette opp for å beholde det fulle datasettet lenger Noen som vet? Siter
Sickel Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hva slags lagringsløsning er det du har eller ser for deg å bruke? Ser du for deg å beholde alt til evig tid eller skal noe bort etterhvert? Jeg kjører postgresql med timescaledeb i min homeassitant og tar vare på alle data som er blitt lagret, det er noen ting jeg ikke gidder å lagre i utgangspunktet. Enn så lenge er det ikke noe problem med diskkapasitet eller søketid, sannsynligvis vil moores law sørge for at det holder seg slik. Jeg jobber mye med State of Healt data fra diverse systemer på jobben og har et tilsvarende system der. Siter
eisa01 Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Vet ikke hvilken lagringsløsning jeg vil bruke, kjører HA som et VM på Proxmox, så er ganske fleksibel. I utgangspunktet "evig tid", først og fremst temperaturdataene og kanskje litt mer Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.