Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

HA beholder bare historiske data i en uke eller noe, før ting blir komprimert til statistikk?

Sliter med å finne "best practice" på hva man må sette opp for å beholde det fulle datasettet lenger

Noen som vet?

Skrevet

Hva slags lagringsløsning er det du har eller ser for deg å bruke? Ser du for deg å beholde alt til evig tid eller skal noe bort etterhvert? 

Jeg kjører postgresql med timescaledeb i min homeassitant og tar vare på alle data som er blitt lagret, det er noen ting jeg ikke gidder å lagre i utgangspunktet. Enn så lenge er det ikke noe problem med diskkapasitet eller søketid, sannsynligvis vil moores law sørge for at det holder seg slik. Jeg jobber mye med State of Healt data fra diverse systemer på jobben og har et tilsvarende system der. 

Skrevet

Vet ikke hvilken lagringsløsning jeg vil bruke, kjører HA som et VM på Proxmox, så er ganske fleksibel.

I utgangspunktet "evig tid", først og fremst temperaturdataene og kanskje litt mer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.