Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre Samsung TV


Smil

Anbefalte innlegg

Clas O selger Zipato box er noen andre har prøvd. Jeg kjøpte og returnerte etter har lest svar av Hilmar men det er ikke lett å komme i gang med Home Assistant for meg.Nå jeg er usikker skal jeg kjøpe Zipabox igjen ?

 

Sitat

 

Jeg sittet fast her --Samsung smart tv kan bare slå av og kan justere lyd nivå ikke kan slå på ,og kan ikke noe mer og onkyo hjemmekino kan slå av og på.

Jeg skal kjøpe pi3 og Aeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter hvis jeg klarer å komme litt mere på HomeAssistan, foreløpig jeg har installer HA på QNAP NAS container station.

  # Name of the location where Home Assistant is running
  name: Hjem
  # Location required to calculate the time the sun rises and sets
  latitude: xx.xxxx
  longitude: xx.xxxx
  # Impacts weather/sunrise data (altitude above sea level in meters)
  elevation: 145
  # metric for Metric, imperial for Imperial
  unit_system: metric
  # Pick yours from here: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tz_database_time_zones
  time_zone: 

# Show links to resources in log and frontend
introduction:

# Enables the frontend
frontend:

# Enables configuration UI
config:

http:
  # Uncomment this to add a password (recommended!)
  # api_password: PASSWORD
  # Uncomment this if you are using SSL or running in Docker etc
  # base_url: example.duckdns.org:8123

# Checks for available updates
updater:

# Discover some devices automatically
discovery:

# Allows you to issue voice commands from the frontend in enabled browsers
conversation:

# Enables support for tracking state changes over time.
history:

# View all events in a logbook
logbook:

# Track the sun
sun:

# Weather Prediction
sensor one:
 - platform: yr
   monitored_conditions:
      - temperature
      - symbol
      - windSpeed
      - pressure
      - windDirection
      - humidity
      - cloudiness
      - highClouds
      - dewpointTemperature

# Text to speech
tts:
  - platform: google

group: !include groups.yaml
      
media_player one:
  - platform: samsungtv
    host: xxx.xxx.x.xxx
    mac: xx:xx:xx:xx:xx:xx
      
device_tracker:
  - platform: asuswrt
    host: 192.1.1.1
    username: xxxxxxx
    
media_player:
  - platform: onkyo
    host: xxx.xxx.xx.xx
    name: Onkyo receiver
    sources:
      pc: 'HTPC'

 

Screen Shot 2017-04-04 at 12.12.07.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smil skrev:

 

Jeg sittet fast her --Samsung smart tv kan bare slå av og kan justere lyd nivå ikke kan slå på ,og kan ikke noe mer

 

Samsung utstyr har en lei tendens til å slå av nettverket når de er i standby. Så slå på virker ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har ikke testet selv, men har lest at Samsung slår på nettverkskortet i x sek når den får strøm. Hvis du altså har en pluginmodul som slår på strømmen til tv-en, så skal det kunne gå an å sende kommandoer til den (som å slå på). Men har altså ikke testet...

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om du kan koble en raspberry til HDMI på tv, du kan slå på Samsung TV via CEC, f.eks kodi http://kodi.wiki/view/CEC

Der finnes også en kodi plugin som kan sende CEC commands, men er ikke så vanskelig å skrive en plugin.

Jeg har skrevet en plugin som kun sender power on via HDMI/CEC på min kodi raspberry, og da bare kaler plugin fra domoticz når jeg vil slå på TV.

 

Det går sikkert å løse det uten kodi og med en "billig" løsning (kanskje 5$ raspberry zero kan gjøre det via hdmi mini?)

 

Tror også at chromecast (gen1) kunne gjør dette, slå på tv via hdmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sikkert, vet ikke, brukte kun gen1 da jeg kjøpte tv, før jeg fikk lan kabel til tv.

Uansett er litt usikker om hvordan kan du få den å slå på tv, du må sikkert starte noen stream fra home assistant eller sånn.

Tror at det finnes selvstendig hdmi boks som kan sånne ting, men kanskje er en raspberry zero fortsatt billigst og enklest, man kan ha kodi på den som ikke gjør noe, kun slår på tv. (tror at via CEC kan du sende andre kommander og)

Endret av DaJo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.