Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lovellace UI - Ta kontroll - HJELP!


Cirion

Anbefalte innlegg

image.png.401630d47eb7483809cc5cc436cdd6b6.png

Men hvordan får jeg i pose å sekk?!? Jeg tør ikke trykke TA KONTROLL knappen fordi jeg er jo ikke ferdig å legge til enheter, men jeg vil jo at de skal automagisk dukke opp.

Problemet er at det nå ser slik ut:

image.thumb.png.1cbda80b0c5075ae5c90f21f22ac6124.png

Og det er bare sensorene...

 

Jeg må vel kunne starte organiseringen uten frykt for at nye enheter jeg legger til ikke dukker opp?

 

Hvordan legger jeg til enheter hvis jeg trykker TA KONTROLL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs! jeg har selv startet med dette nylig så har ikke 100% kontroll på ting selv, men:

 

Det er bare å sette i gang å trykke "ta kontroll" , da dette er enkleste veien å gå uansett. :)  At ting ikke blir lagt til i brukergrensesnittet er bare en fordel for z wave enheter, det er så mange entities pr dings så det blir bare rot og mye unødvendig. De forsvinner jo ikke,  du finner alle dine enheter listet under "states" på developer tools i menyen til venstre.

 

image.thumb.png.9b64516c7aa738722a90884f91e0b9e8.png

 

Jeg skjønte ikke helt greia med lovelace før jeg trykket på den "ta kontroll" knappen. Nå kan jeg endre alt inne på siden der uten å editrere filer manuelt:

 

image.thumb.png.2751908c6b1b0a03676869d6f3c64c4c.png

 

 

på skjermbildet her kan du se at det er fullt av "edit" og pluss tegn og så videre.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.