Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smarthus hub kompatibilitet med eltako (enocean) Hjelp!


Eivind123

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg trenger hjelp fra dere som kan dette! Jeg har søkt meg gul og grønn, men finner altså ikke en enkel løsning på mitt problem og det er som følger.

 

Jeg har Eltako sitt system, pr dags dato kun FUD14 dimmere som er monter på DIN Skinner i sikringsskap samt trådløse brytere fra eltako!

Veldig fornøgd med dette, men jeg finner ikke en HUB som er enkel og brukervennlig som er kompatibelt med eltako (enocean)  

 

Jeg kjøpte nylig Zipato box da denne virket veldig brukervennlig å perfekt for mitt bruk, samt den støttet enocean! men skuffelsen va stor da den ikke va kompatibelt med eltako noe jeg ikke var opplyst om så bortkastet penger der altså! For og unngå å gå i samme fellen en gang til spør jeg her om det er noen som kan hjelpe meg med og finne en relativt enkel og ikke så tidkrevende hub til meg.. ser for meg at Homeseer og home assistant osv blir for tidkrevende for min del uten att jeg kan så mye om desse..   Har funnet Wibutler som støtter eltako, men finner lite info og all info jeg finner er stort sett på tysk.

 

Håper noen har noen fornuftige alternativer til meg, for generell smarthus regulering. 

 

Mvh

 

 

Endret av Eivind123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.