Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey Pro - dashboard & Spotify


iwa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter en uendelighet med tid har jeg forsøkt å ta skrittet fra HASS til Homey Pro og Homey Bridge. Alt står på en 'strlømløs' hytte, men med et system med ca. 16 kWt lithium batterikank, solceller og autonom aggregatdrift. Jeg var lei av byggy tillegg og integrasjoner i HASS og håpet at Homey vil stjele mindre av fritiden til feilsøking og scripting.

Må si at jeg er ganske skuffet.

 

1. Etter å ha sett gjennom utallinge tråder, viser det seg at et dashboard bare kan glemmes med mindre man igangsetter en amsse hacks og kjører det på HASS vi MQTT.
På min nåværende HASS, har jeg et deilig kontrollpanel på veggen i form av en Samsun tab, med masse informasjon og mulighet til å lese sensorer og styre apparater. Er det moen av dere dere som har en brukbar løsning eller kan leke til en how-to for å sette opp et anstendig dahboard på Homey Pro?

(Se spoiler under for bilde av ett av mine nåværende hass-dashboard). Her benytter jeg Fully Kiosk Browser, som jeg ser nevnes  mange Homey-tråder også.

 

Spoiler

 

WIN_20211121_12_43_12_Pro.thumb.jpg.091db5a8071f42fd5f3ebcb74346a7d8.jpg

 

 

 

2. Jeg har en musikk avspiller Como Duetto, som støtter DAB, FM, Spotify Connect, WiFi, etc. Den bygger på et brikkesett som heter Frontier Silicon. Dette er en integrasjon som har fungert utmerket på Home Assistant. Behøver bare legge inn IP-adresse i configuration.yaml. Det er nok tilsvarende modell som denne. Nå kan jeg ikke finne noen Homey integrasjon mot Como Dy\uetto og heller ikke noe generelt for Frontier Silicon brikkesett. Har forgjeves forsøkt å bruke Spotify integrasjonen i Homey og koblet den både mot Comoen og mot Min Samsung S21-telefon, men alt jeg får er "All good. This device works fine but you cannot control it" (se bilde i spoiler under).

Finnes det f.eks. noen måte å sette opp en intefrasjon mot egen Spotify Premium- konto, vise spillelister, etc. og sende innhold til en gitt avspillingsenhet. 

 

 

Spoiler

 

image.thumb.png.916dcedb9b8f567d5e8babf8d77c08d6.png

 

 

Takker på forhånd for alle innspill og svar her som kan peke i retning av noen løsninger.

 

Ivar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.