Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Noen som har fått Aeotec Z-Pi7 til å virke med Home Assistant?


2arne.saether

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjører Home Assistant og zwavejs2mqtt i Docker containere men jeg får bare feilmelding i Zwavejs2mqtt portalen. 

Pi7 kommer opp som /dev/ttyAMA0 i Raspberry OS.

Noen som har testet z-Pi7 og fått denne til å virke? Jeg har vært gjennom utallige how to guider.

Bluetooth er disabled på Pi

 

image.thumb.png.200bb9e7629273d5828220005a001403.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
2arne.saether skrev (På 30.8.2022 den 12.26):

Hei

 

Jeg kjører Home Assistant og zwavejs2mqtt i Docker containere men jeg får bare feilmelding i Zwavejs2mqtt portalen. 

Pi7 kommer opp som /dev/ttyAMA0 i Raspberry OS.

Noen som har testet z-Pi7 og fått denne til å virke? Jeg har vært gjennom utallige how to guider.

Bluetooth er disabled på Pi

 

image.thumb.png.200bb9e7629273d5828220005a001403.png

hei

d skal fungere men du må oppgradere ti "bullseye" og se om   dtoverlay=disable-bt enable_uart=1 ligger config.txt

du kan se her  måten vis du skal oppgradere 

https://linuxhint.com/upgrade-raspberry-pi-os-buster-to-bullseye/#:~:text=How to Upgrade Raspberry Pi OS from Buster,... 7 Step 7%3A Reboot the System

 

z-pi7.png

Endret av xbmc.tt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.