Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Systemair VV450 EC og valg av 0-10v regulator


mvassli

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal bytte sentralt ventilasjonsanlegg i bolig med et nytt. Jeg har planer om å kjøpe et anlegg som kan styres trinnløst og trådløst. En Systemair VV450 EC ser ut til å være perfekt da den kan styres av 0-10v regulator. 

 

Valget mitt til styring står nå mellom en SK-WF1 (wifi) og Qubino flash dimmer. Årsaken til at jeg vurderer regulator som benytter Wifi er at jeg fra før ikke har et Zwave nettverk i hjemmet, kun Zigbee. Jeg finner heller ingen gode Zigbee alternativer. Det er også en bonus om jeg får på plass en løsning som enkelt kan overrekkes til ny eier da jeg ikke har planer om å bo i nåværende bolig i fryktelig mange år. Wifi er derfor et enklere alternativ. 

 

Mine spørsmål blir da

  1. Finnes det gode Zigbee alternativer for 0-10v styring? 
  2. Har noen erfaring med SK-WF1 regulatoren og vet hvor enkelt det er å integrere i HomeAssistant.
    1. Ifølge manual kan regulatoren legges til i Tuya, men jeg ønsker helst et løsning som er helt lokal uten bruk av skytjenester.. 

 

Takk

 

-M 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.