Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med Namrom termostatplugg z-wave


Anderslien

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt to stk Namron termostatplugg med z-wave. Det gikk veldig greit å legge de inn i homey. Jeg la først inn Namron appen også la jeg de inn. Problemet er at jeg får de ikke til å fungere. De viser temperaturen i rommet og man kan stille opp og ned temperaturen på hjulet i homey, men den reagerer verken på det eller når jeg trykker av og på. Gjelder begge enheter. Har satt de helt inntil homey enheten uten at det hjelper. Noen som har noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigbee-varianten av denne krever at du set ein produsentspesifik proprietær atributt for å få den til å fungere som termostat. Ut av boksen så fungerer den som ein rein av og på plugg. Kanskje det er slik for z-wave-pluggen også? Den infoen stod godt gjemt i dokumentasjonen som fulgte med i eska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok67 skrev (På 16.10.2023 den 14.39):

Zigbee-varianten av denne krever at du set ein produsentspesifik proprietær atributt for å få den til å fungere som termostat. Ut av boksen så fungerer den som ein rein av og på plugg. Kanskje det er slik for z-wave-pluggen også? Den infoen stod godt gjemt i dokumentasjonen som fulgte med i eska.

Klarer du å se det ut fra bruksanvisningen vedlagt? Jeg finner ikke ut hvordan det endres. 

4512725-Brukerveiledning-5.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut for at det står noko om det under Device Operating Mode

 

Sitat

Device Operating Mode
Device operating mode can be configured through configuration parameter 7.
1. Switch Mode
1.1. This mode enables to control relay output directly using basic set or binary set.
1.2. Thermostat related command class will be invalid.
1.3. Short press the action button to switch on/off load.
2. Thermostat (automatic heating) Mode
2.1. The device will turn on or off relay output automatically according to the temperature value set through
command class Thermostat Set Point.
2.2. Binary set command class will be invalid.
2.3. The action button can not control relay output directly.
2.4. Basic Set (Value = 0x00) = Set Economy Mode (Thermostat Heating Mode)
Basic Set (Value = 0xFF) = Set Comfort Mode(Thermostat Energy Save Heating Mode)

 

namron_Z-wave.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anderslien skrev (5 minutter siden):

Men hvor endres dette og hva skal jeg endre til for å få termostat funksjon? Jeg kan fint endre modus ved å bare gå inn på enheten, men det hjelper ikke. 

Eg har ingen Z-wave dingsar, så eg veit ikkje.

 

For zigbeevarianten av pluggen har eg funne ut korleis eg gjer det med ZHA Toolkit, men slit med å få det til med zigbe2MQTT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.