Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-Water og Homey Pro


Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg er helt fersk på Homey. Har per i dag Heatit z-water på 12 aktuatorer og z-temp2 som termostater. 

Dette fungerte veldig enkelt i Futehome, der jeg bare la inn releet som og termostat i samme rom så fungerte det nesten rett ut av boksen. 

Jeg tenkte å lære meg litt mer hjemmeautomasjon og har derfor akkurat kjøpt en Homey Pro. Jeg har satt opp det meste annet av lys osv i Homey. Men Heatit produktene sliter jeg veldig med. Er det noen som kunne forbarmet seg over meg og forklart meg litt grundig hvordan jeg legger inn dette? Eventuelt hva jeg trenger å sette meg mer inn i for å få det til. 

Takknemmelig for all hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miraculix skrev (12 timer siden):

Hei, 

jeg er helt fersk på Homey. Har per i dag Heatit z-water på 12 aktuatorer og z-temp2 som termostater. 

Dette fungerte veldig enkelt i Futehome, der jeg bare la inn releet som og termostat i samme rom så fungerte det nesten rett ut av boksen. 

Jeg tenkte å lære meg litt mer hjemmeautomasjon og har derfor akkurat kjøpt en Homey Pro. Jeg har satt opp det meste annet av lys osv i Homey. Men Heatit produktene sliter jeg veldig med. Er det noen som kunne forbarmet seg over meg og forklart meg litt grundig hvordan jeg legger inn dette? Eventuelt hva jeg trenger å sette meg mer inn i for å få det til. 

Takknemmelig for all hjelp. 

Bare for å sjekke; du har installert Heatit-appen på Homey Pro?
Jeg kan ikke noe mer om det enn akkurat det, så jeg kan ikke følge opp med ytterligere tips med mindre det da blir snakk om å opprette en flow på generell basis 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi, takk for svar. Ja jeg har installert Heatit Appen men jeg det hjelper meg ikke stort så vidt jeg kan se. 

Er det noen som kan peke meg litt videre her? Om ikke dette går på en fornuftig måte må jeg bare returnere Homey og fortsette med Futurehome. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, satt med dette igår og jeg tror jeg fikk det til. er helt ny så ta dette med reservasjoner.

 

oppsett homey, zwater2, z-temp2, Actuator for Z-Water2 230VAC

 

koblet alle til homey 

 

når man koblet opp zwater2 fikk man opp 9 relays. En per "slot". Til de du har koblet en aktuator, gå inn device information (for relay) og finn "node id"

 

gå etterpå til termostaten til "Z-Wave Associations" og skriv inn "node id" i "group3". sen skal det virke. Har gjort for meg nå 1 dag i hvert fall. 

 

Bilder fra webui

bilde 1: relay
bilde2: zwater med relay i oversikt

bilde 3: termostat
 

 

 

 

 

relaa.png

zwater2.png

termostat.png

Endret av erik-romson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.