Jeg er ute etter et enkelt oppsett som kan overvåke trykk på mange "dingser". Trykk vil typisk komme fra en analog trykktransmitter som gir ut strømsignal (4-20 mA)
Jeg ønsker et system der man for hver "dings" kan definere alarmgrenser, for eksempel
Alarm når Trykk > X
Alarm når Trykk < Y
Alarm dersom Trykk < Y eller Trykk > X
Jeg er avhengig av at alarmen kan varsles via app på mobil
For å gjøre livet enkelt er det greit om man kan konvertere strøm til trykk P = I*A+B (ulik kalibrering for hver "dings")
Jeg har sett litt på Fibaro Smart Implant som ser ut til å kunne lese av strøm indirekte via en motstand. Er det noen som har tips om en hjemmeenhet (Vera, Homey, ... ) som kan gjøre det jeg ønsker, helst med minst mulig styr. Jeg er selvsagt åpen for andre sensorer osv.
Spørsmål
gsvenningsen
Hei.
Jeg er ute etter et enkelt oppsett som kan overvåke trykk på mange "dingser". Trykk vil typisk komme fra en analog trykktransmitter som gir ut strømsignal (4-20 mA)
Jeg ønsker et system der man for hver "dings" kan definere alarmgrenser, for eksempel
Alarm når Trykk > X
Alarm når Trykk < Y
Alarm dersom Trykk < Y eller Trykk > X
Jeg er avhengig av at alarmen kan varsles via app på mobil
For å gjøre livet enkelt er det greit om man kan konvertere strøm til trykk P = I*A+B (ulik kalibrering for hver "dings")
Endret av gsvenningsenJeg har sett litt på Fibaro Smart Implant som ser ut til å kunne lese av strøm indirekte via en motstand. Er det noen som har tips om en hjemmeenhet (Vera, Homey, ... ) som kan gjøre det jeg ønsker, helst med minst mulig styr. Jeg er selvsagt åpen for andre sensorer osv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
1 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.