Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Generell treghet i Homeseer på Hometroller Pro


Umpalumpa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har en Hometroller Pro som kjører Homeseer Hs4. Men jeg opplever at det er fryktelig seigt og tregt på generellt grunnlag. Når jeg skal lage scener og legger til noder tar det mildt sagt lang tid for hvert steg og jeg får testet tålmodigheten min. Samme når jeg kjører noen scener som alt av eller dagscener så tar det veeeeeldig lang tid før alt er på. Er på ingen måte snappy.

 

Tar imot alt av gode tips!!!

 

mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker eg brukte ett script eg kjørte for å slå av logging av alle events og devicer og så tok eg berre på logging av det eg holdt på å fikse/programmere, mener det hjalp litt men eg og opplevde Homeseer som tregt og det var ein av grunnene til eg gjekk over til Node-Red...

 

Min server:

Intel i9-9900K CPU @ 3.60GHz

64 GB Ram

 

Trur det var dette scriptet

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs3-hs3pro-software/hs3-hs3pro-discussion/1255882-z-wave-delays-on-plugin-version-3-0-1-243#post1256053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.