Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Yale Doorman V2 (ikke V2N) og Yale Hub - låsen slutter å auto-låse


storeulv

Anbefalte innlegg

Dette er en kombinasjon av spørsmål og tips til andre brukere av Yale Doorman.

Jeg har altså da en Yale Doorman V2 som jeg opprinnelig hadde knyttet opp mot en Verisure hub, dog uten andre tjenester fra Verisure. Da Verisure kastet ut alle slike gratispassasjerer i fjor høst kjøpte jeg like godt en Yale hub og knyttet dørlåsen opp mot denne i stedet.

Yale har et stykke vei å gå på brukervennlighet, men det funker...på et vis. Dvs det kan gå uker og måneder uten problemer, men så slutter plutselig dørlåsen å auto-låse døren når den lukkes. Den responderer naturlig nok også dårlig på kodetrykking utenfra når den står sånn ulåst.

Restart av Yale-hub løser ikke opp i problemet, og første gang det skjedde endte det med full rekonfigurasjon av låsen. det finnes ingen valg i Yale-appen for å restarte noe som helst av hverken lås eller hub. Hub restarter man ved å ta den ut av kontakten og så sette den inn igjen.

 

Men nå har jeg funnet en løsning. Når dørlåsen går i metning på denne måten så kan jeg bare ta ut batteriene av låsen, og så venter jeg ett minutt før jeg setter de inn igjen. Da er alt på plass med alle de konfigurasjonsvalgene jeg har lagret fra tidligere.

 

Det kan virke som om det er en form for minnelekkasje eller lignende i Yale-modulen i dørlåsen som gjør at den skrur seg til over tid, og da må den rett og slett tømmes for strøm og cache'ede data for at den skal komme seg ut av det igjen.

 

Har noen andre her inne på forumet lignende erfaringer og evt tips til alternative løsningsmetoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.