GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med Ä gÄ over til Home Assistant. Jeg begynner Ä fÄ til ting og tang til Ä virke om enn langsomt. Og ChatGPT 4o har gitt meg uvurderlig hjelp! Hadde ikke den hjulpet meg sÄ hadde jeg fortsatt stÄtt og sluret pÄ viktige punkter. Informasjonen er jo der ute pÄ Internet. Men nÄ gÄr det sÄ innmari mye lettere Ä finne det. Men nÄ har jeg et par bagateller som den ikke finner gode svar pÄ. Ikke sÄ viktig, men jeg antar det finnes et svar. Har du det?

Hvorfor virker det noen ganger Ä endre navn pÄ automasjon, andre ganger ikke? Den fÄr det nye navnet i ../automation/edit/####.. men ikke i /automation/dashboard. Jeg ser for meg at dette kan bli litt kaos etter hvert som jeg fÄr hele huset over fra Homeseer til Home Assistant.

Hvorfor bruker Home Assistant uttrykket "Belegg" om tilstanden pÄ en PIR sensor nÄr jeg har valgt engelsk som sprÄk?

Skrevet

Tror ikke jeg har opplevd det fÞrste problemet ditt, sÄ det vet jeg ikke.

Jeg regner med du har hatt norsk sprÄk og sÄ byttet? Jeg tror du blander entitet og tilstand her, hos meg er "belegg" bare en del av navnet pÄ entiteten mens tilstandene kalles "oppdaget", "klar", "ledig", "opptatt" osv. avhengig av sammenhengen. Navnet pÄ entiteten endres ikke nÄr man bytter sprÄk pÄ samme mÄte som navn pÄ enheter eller automasjoner ikke endres, men du kan endre det selv hvis du vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.