Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Popp Røykvarsler i HS3


JxxxIxxx

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med disse: http://www.popp.eu/products/sensors/smoke-sensor/ opp mot HS3?

 

Har akkurat installert en av disse og det er en del ting jeg stusser på.

Jeg har fått inkludert den, og jeg får opp 5 devices (har døpt om enkelte av devicene):

Men jeg ser nå i en tråd på Homeseer sine egne forum at det ser ut som den der har 7 devices? ( https://board.homeseer.com/showthread.php?p=1284964 )

Kan noen bekrefte hva som er korrekt?

 

Jeg har bare så vidt fått sett på den og konstantert at sirenen virker, kan slå den av og på.

Jeg har også klart å assossiere et par av mine Fibaro røykvarslere med denne, slik at sirenen trigger når Fibaroen blir utløst (har tatt med meg Fibaroen ut og fyrt opp flis i en bøtte....)

 

Det jeg stusser på nå er at det som jeg trodde var selve alarm-devicen står konstant i "On-Open-Motion".

Jeg har ikke fått testet en faktisk utløsing av røykalarmen direkte og det blir ikke i kveld heller, enkelte i huset liker ikke stadige røykvarsel-alarmer sent på kvelden......

 

Håper på tilbakemelding fra noen som allerede har fått til et oppsett i HS3.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare litt på mine egne spørsmål:

Jeg hadde kjøpt to slik varslere så jeg og tok og inkluderte den andre også.

Den kom opp på nøyaktig samme måten i HS som den første.

Men den hadde ikke problemet at alarm-devicen sto "åpen/på" konstant.

Nå viser det seg at hvis jeg manuelt trigget varsleren som stod "på" hele tiden, så gikk den tilbake til normaltilstand etterpå.

Så sannsynligvis var det noe som skjedde da jeg plugget den inn i 12v strømforsyning når jeg hengte den opp der den skal være etter å ha inkludert og testet den et annet sted.

Så et langt trykk på knappen på undersiden for å løse ut test-alarmen var alt som skulle til for å fikse det.

 

Har fortsatt ikke noen forklaring på hvorfor den har flere devicer i skjermbildet i den tråden jeg linket til i første posten enn det jeg har.

 

Eller så ser jeg da at disse varslerne, i motsetning til Fibaro, faktisk endrer status i HS når man løser ut test-alarmen ved å holde inne knappen under.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.