Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nok litt for rask til å forsøke å bytte. Jeg kjøpte meg HA green og solgte futurehome hub og røykvarsler før jeg sjekket litt grundigere og nå står jeg her med masse problemer dessverre 😕

Jeg har

- to Futurehome hvite termostater som styrer varmekabler på bad og inngang. 

- Et futurehome rele for varmtvannstank

- Et futurehome puck dimmer.

- og forøvrig en han-sensor men den regnet jeg ikke med ville fungere. 

Og så begynner jeg å lese meg litt opp og det begynner å set ut som om det ikke er mulig å bruke mine Futurehome enheter lenger. Jeg ønsker i størst mulig grad å bruke zigbee.

Spørsmålet mitt er om det bare er å finne frem lommebok og bytte ut FH termostater, relé og puck med noe som er mer åpent mot HA? 

Skrevet (endret)

Har byttet fra "Future"home til Ha både hos kunde og hos mine foreldre.
Slapp av, pust. 😉 Alt du nevner går rett inn...

HA Green + Nabu Casa SkyConnect.

Sett opp som Z2M (zigbee2mqtt)

Termostat, dimmer, bereder-puck og HAN sensor fungerer. 👌

HAN-sensor trenger trolig justering av volt og ampere avlesing, Watt og kWt har vært riktig.

Endret av The X
  • Like 1
Skrevet

@The X har helt rett, så ikke gi opp @eathome. Og du finner mer forklaring på mye av dette i denne tråden. Fordelen med Home Assistant er at de aller fleste problemer lar seg løse. Det er nok ikke rett system for alle, men for de med litt teknisk interesse er alt mulig. Og skulle du angre på valget er det bare å selge HA utstyret og heller kjøpe Homey Pro. Koster mer men er litt enklere. Det er også omtalt i tråden i lenken over. 

Skrevet (endret)

Takk for svar. Ok, da skal nok dette gå bra likevel 🙂 

- Fikk lagt til FH relé for varmtvannstank uten problemer med ZHA

- Fikk lagt til FH HAN-sensor. Må sjekke om den er korrekt.

- Jobber med å finne ut hvordan jeg skal konfigurere zigbee2mqtt 

Endret av eathome
Skrevet

Ingenting skal inn i ZHA, ZHA slettes.

Når Z2M er oppe å går korrekt (det er ikke lett å sette opp)
Legges enhetene til der, der har de støtte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.