Mariusga Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Finnes det noen systemer som kan trigges eller få oppdatert status når noe blir strømsatt? Har flere lys jeg vil skal gå på, gitt at en annen ting skrus på/blir strømsatt. (Denne tingen har ikke bryter, men trigges at et gammelt rele.) Siter
christbj Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ja. Du trenger en enhet som kan måle strømmen (W eller A) på utstyret. Det enkleste er en smartplugg med stråmmåler, men det forutsetter at utstyret har en vanlig schuko plugg. Hvis du skal måle noe som er fast tilkoblet kan du benytte en måler med klemme som monteres rundt den ene lederen. Skal legge til at jeg har gått litt lei av Tuya basert Wifi ustyr og nå helst kjøper Shelly eller tilsvarende, selv om det koster litt mer. En siste variant er utstyr med plugg der du ikke ønsker å bruke smartplugg. Da kan du montere en Shelly plus PM Mini (finnes også i Zwave versjon) i selve apparatet der strømkabelen er tilkoblet, forutsatt at det er plass og du er komfortabel med å gjøre det selv. Det er lovlig så langt jeg kan se på utstyr med vanlig plugg, men du kan neppe reklamere på evt feil senere. Jeg har satt en slik på mitt eget kjøleskap. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.