Einar Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden Jeg har lagt inn Z-Wave enheter som jeg ikke får lagt inn i dashboard! Først var det Fibaro røkvarslere. Merkelig nok fikk jeg den til slutt inn etter å ha lagt inn andre ( identiske ) røkvarslere. Jeg aner ikke hva jeg gjorde for å få det til, annet enn at jeg tok factory reset på den og prøvde en gang til. Men nå prøver jeg å legge inn en Neo Coolcam sirene. Jeg har en der fra før som er helt ok. Jeg kaller den sirene1. Så legger jeg inn sirene2. Det går helt fint i Z-Wave JS. Jeg kan slå den på, stille volum osv. i Z-Wave JS kontrollpanel. Så den er helt opplagt "på nett". Men Home Assistant lager ingen "entity" for den! Så jeg kan ikke søke den opp for å legge den i dashboard eller bruke den i en automasjon. Og det vil jo si at jeg ikke har noe nytte av at den. Om jeg trykker på lusa i Z-Wave JS kontrollpanel og skrur på sirena i et annet web vindu så ser jeg ikke sirene2 nevnt. Den betegnes som Node 037. Men det kan jeg vel ikke bruke i automasjoner? Jeg har prøvd å ekskludere den for så å inkludere den igjen. Det eneste som skjer er at Node 036 blir borte, og den kommer opp som Node 037. HJÆLP! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.