Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt inn Z-Wave enheter som jeg ikke får lagt inn i dashboard!
Først var det Fibaro røkvarslere. Merkelig nok fikk jeg den til slutt inn etter å ha lagt inn andre ( identiske ) røkvarslere. Jeg aner ikke hva jeg gjorde for å få det til, annet enn at jeg tok factory reset på den og prøvde en gang til.
Men nå prøver jeg å legge inn en Neo Coolcam sirene. Jeg har en der fra før som er helt ok. Jeg kaller den sirene1. 
Så legger jeg inn sirene2. Det går helt fint i Z-Wave JS. Jeg kan slå den på, stille volum osv. i Z-Wave JS kontrollpanel. Så den er helt opplagt "på nett".

Men Home Assistant lager ingen "entity" for den! Så jeg kan ikke søke den opp for å legge den i dashboard eller bruke den i en automasjon. 

Og det vil jo si at jeg ikke har noe nytte av at den.

Om jeg trykker på lusa i Z-Wave JS kontrollpanel og skrur på sirena i et annet web vindu så ser jeg ikke sirene2 nevnt. Den betegnes som Node 037. Men det kan jeg vel ikke bruke i automasjoner?

Jeg har prøvd å ekskludere den for så å inkludere den igjen. Det eneste som skjer er at Node 036 blir borte, og den kommer opp som Node 037.

HJÆLP!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.