christbj Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg skal innrømme at jeg skvatt litt da HA startet igjen etter oppgradering til 2025.12 med over 40 repair meldinger. Etter litt lesing forstod jeg at dette var knyttet til endring i syntax for bruk av templates. Og at alt fortsatt fungerer og vil gjøre det frem til 2026.6. Men innen det må det gjøres endringer. Det var enklere enn jeg først trodde. Både løsningen og begrunnelsen for hvorfor dette er nødvendig er godt beskrevet i denne tråden. En par tips på veien til de som skal gjøre dette. Hvert reparasjonsforslag inneholder linjen “template:” i starten. Dette skal bare stå en gang i configuration.yaml, deretter kommer alle sensor/switch beskrivelsene. Og hvis du har sensorer/switcher i andre filer er det enkleste å samle alle templates i en egen templates.yaml fil. Da skal det IKKE så template: i toppen av denne filen, det er dekket av henvisningen til filen i configuration.yaml. Godt beskrevet i denne posten fra samme tråd. Til sist. Hvis andre bruker template sensorer til å lage sensor for strømforbruk på enheter som ikke rapporterer det selv så kan det nå gjøres med HACS integrasjonen Powercalc. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.