poskare Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Tenkte jeg kjaps skulle dele min erfaring med migrering av de gamle HUE bridge til nye HUE Pro. Bare innledningsvis så vil jeg bare si at når jeg gjør slike migreringer så forventer jeg aldri at ting går silkemytk, og jeg ofte er overivrig og tester så fort det kommer nye releaser. Men kan være at noen her heller vil vente en stund før de hører at andre får dette til å gå smertefritt. 🙂 I går kom støtten fra Philips til å kunne migrere flere HUE bridge til nye PRO. Tidligere har det kun vært mulig å migrere en. Migrering av første HUE bridge til PRO fungerer helt smertefritt, og Homey plugin finner raskt ut av endringen, og resultatet er tipptopp. Men, iallefall i min nyervervede erfaring i går kveld, så er dessverre ikke den neste HUE bridge migreringen like smertefri. 1) Selve migreringen i HUE appen går helt fint, og dette fungerer nesten uten problemer. Et par lamper ville ikke være med (av 55 HUE enheter). 2) IKEA enheter flyttes selvsagt ikke, men det er som forventet. 3) Den triste nyheten er at HOMEY Philips plugin ikke klarer å redde knytningene til HUE devicene som blir migrert i runde 2. Disse mister kontakten, og funksjonen for å "skanne" etter endrede enheter etter migrering (Egen knapp/funksjon har dukket opp i Advanced settings) fungerer ikke. Alle nye enheter er nå disconnected, og må snasynligvis slettes og opprettes på nytt. Så mitt tips: Ikke vær like ivrig som meg 😄 EDIT2: For de som evt måtte tenke at HUE appene ikke var oppdatert e.l. De har alle blitt oppdatert til siste versjon før migreringen skjedde. Etter å ha tafset litt mer, så har jeg omsider fått alle lamper inn. Jeg gjorde følgende: Jeg gikk i homey og la til hue devicer på nytt, manuelt. Da dukket de opp og kunne legges inn. Ulempen er at flows må oppdateres med enhetene på nytt. Ha en fin, automatisert dag! Endret 1 time siden av poskare skriveleif + nye funn 2 Siter
storeulv Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Godt å vite 🙂 Jeg har ventet på å migrere bridge #2. Jeg gjorde migrering av hoved-bridge for noen uker siden, og da opplevde jeg at det stort sett gikk greit. Noen enheter måtte slettes og legges til på nytt, men det var ikke mange. Da avventer jeg migrering av siste bridge litt til. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.