SK951 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ny hardware betyr også ny installasjon. Jeg foretrekker å sette opp alt på nytt for å «kvitte meg med gammel moro», samt enheter, funksjoner og automasjoner som uansett ikke er i bruk. Det tar litt tid, men det er helt greit. Det er imidlertid alltid noe trøbbel med Z-Wave. Jeg får inn de fleste enhetene, men det er alltid noen som må konfigureres manuelt og intervjues på nytt. For eksempel ID Lock Touch 150-dørlåsen følger aldri med når jeg bytter til ny HA-installasjon. Fibaro-utstyr derimot har en tendens til å gli rett inn i nytt oppsett så snart Z-Wave er på plass. Hva kan dette skyldes? Det virker tilsynelatende tilfeldig. Jeg har også seks Elko brannalarmer som tidligere var svært enkle å integrere i HA, men nå får jeg «dead nodes» og klarer ikke å sette dem i reintervju. Har dere noen tips til dette? På forhånd takk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.