bergie Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Hei, Forsøker å lage en automation som trigges når Sonos starter avspilling. Problemet er at ikke alle actions trigges. Config ser slik ut: alias: 'Turn on and switch receiver source when Sonos Connect plays' trigger: platform: state entity_id: media_player.tvstue to: playing condition: condition: state entity_id: media_player.lg_webos_smart_tv state: 'off' action: service: media_player.turn_on data: entity_id: media_player.onkyo_txnr609 service: media_player.select_source data: entity_id: media_player.onkyo_txnr609 source: Sonos service: media_player.volume_set data: entity_id: media_player.tvstue volume_level: 0.63 Når jeg starter avspilling på Sonosen stilles kun volumet på den. Ingenting skjer på Onkyoen. Om jeg derimot kommenterer ut fra og med service: media_player.volume_set og helt ned, så trigges alt på Onkyoen. Noen som ser / vet hva som kan være problemet? Har satt opp tilsvarende sekvens i et script, og har tilsvarende problem der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autoola Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Eg vil tru du skal ha quotes rundt "playing" i triggeren. Muligens også rundt "Sonos" i service: media_player:select_source. Kva seier home-assistant.log? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergie Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Takk for tilbakemelding! Du har selvsagt et veldig godt poeng i at jeg burde sjekket loggen. Flaut! Der fant jeg: 2017-11-17 10:04:45 ERROR (SyncWorker_0) [homeassistant.util.yaml] YAML file /config/scripts.yaml contains duplicate key "service". Check lines 4 and 8. Fikk til slutt denne configen til å fungere: alias: 'Turn on and switch receiver source when Sonos Connect plays' trigger: platform: state entity_id: media_player.tvstue to: playing condition: condition: state entity_id: media_player.lg_webos_smart_tv state: 'off' action: - alias: Turn on Onkyo service: media_player.turn_on data: entity_id: media_player.onkyo_txnr609 - alias: Switch Onkyo source service: media_player.select_source data: entity_id: media_player.onkyo_txnr609 source: Sonos - alias: Set Sonos volume service: media_player.volume_set data: entity_id: media_player.tvstue volume_level: 0.1 Det ble endel frem og tilbake, men endte vel egentlig kun med å legge inn alias. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Kansje en smakssak med jeg liker å bruke scenes( https://home-assistant.io/components/scene/ ) istedet for å legge for mye under action. Lettere å test/feilsøke og kan gjennbrukes med f.eks en knapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergie Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 Satt opp tilsvarende logikk i et script for å kunne trigge eventen der. Fungerte også fint. Skal sjekke ut scenes i kveld, ser interessant ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Satt opp tilsvarende logikk i et script for å kunne trigge eventen der. Fungerte også fint. Skal sjekke ut scenes i kveld, ser interessant ut!Det kan hende at en scene ikke vil kunne erstatte hele action-delen i automasjonen din, hvis jeg forstår denne rett: "Please note that the scene component currently only supports one service call per entity to achieve the state. Due to this limitation you cannot set states belonging to different services" Du kaller vel Onkyo-entiteten flere ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 2 hours ago, Hilmar said: "Please note that the scene component currently only supports one service call per entity to achieve the state. Due to this limitation you cannot set states belonging to different services" Du kaller vel Onkyo-entiteten flere ganger. Stemmer men kansje prøve noe ala dette scene - name: onkyoonsonos entities: media_player.onkyo_txnr609: state: on source: Sonos media_player.tvstue volume_level: 0.1 100% utestet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 On 16.11.2017 at 23:10, bergie said: Noen som ser / vet hva som kan være problemet? Har satt opp tilsvarende sekvens i et script, og har tilsvarende problem der. Jeg tenker vel at et script er løsningen når du skal gjøre slike ting. I og med at du gjør turn_on så må du vel kanskje også ha en delay før du setter source? TM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.