Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Popp røykvarsler - ANBEFALES


Andreaz

Anbefalte innlegg

Fikk gleden av allcontroll sitt sluttsalg av nettbutikken, og fikk kjøpt 4 stk. Popp 4001 røykvarslere for z-wave.

Fikk den raskt inn i HS, og testet den slik man skal gjøre ved å trykke på test-knappen. (som en vanlig røykvarsler)
Synes jeg først i øyekroken så at lyset blinket litt på naborommet, men var ikke sikker. Så holdt jeg testknappen inne for en lengre test, og da oppdaget jeg en feature jeg ikke var klar over.. ALT lys som er koblet til via en z-wave dimmer blinket :):) (også de som er avslått.) Det digget jeg. Kan hende dette er en kjent feature, men jeg har aldri lest om det før :)

 

Men, så til et spørsmål: Går det å gi disse 12V fra en annen kilde enn Popp sin egen eksterne trafo. Ser nå at Popp legger opp til en trafo pr. røykvarsler, og at det da må trekkes 220V frem til hver røykvarsler. Har i dag rør til alle varslere, men det ligger 12V fra alarmsentral med backup-batteri i rørene allerede. Så håpet å kunne bruke dette. Er det da "kun" snakk om å skaffe den pluggen som Popp bruker? I manualen er det avbildet en 2-pol kontakt som kabler kan festet til, men den fulgte ikke md de jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.