Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nytt System - Hvordan kontrollere IKEA pærer?


Xiyt

Anbefalte innlegg

Hei.

Har satt opp Homey med litt diverse devices (dørlås, ikea pærer, fibaro dimmer osv)

Alt ser ut til å virke når jeg bruker Homey appen på mobilen.

 

Det jeg trenger nå er å lære meg hvordan jeg kan f.eks kontrollere ene soverommet hvor det er en IKEA pære. 

Pæren er altså koblet til homey og fungerer bra. Jeg ønsker å fjerne den vanlige bryteren som står på rommet å på en eller annen måte sette inn bryter som kan skifte farge, dimme og skru av og på.

1) Finnes det en slik bryter ? (i så fall har dere noen tips)

2) Setter man bryteren direkte opp mot pæren eller mot Homey som så dirigerer kommandoer til pæren ?

3) Kan jeg f.eks benytte IKEA fjernkontrollen ? 

 

(er nybegynner på dette feltet :) )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 22.8.2020 den 13.00, Xiyt skrev:

Hei.

Har satt opp Homey med litt diverse devices (dørlås, ikea pærer, fibaro dimmer osv)

Alt ser ut til å virke når jeg bruker Homey appen på mobilen.

 

Det jeg trenger nå er å lære meg hvordan jeg kan f.eks kontrollere ene soverommet hvor det er en IKEA pære. 

Pæren er altså koblet til homey og fungerer bra. Jeg ønsker å fjerne den vanlige bryteren som står på rommet å på en eller annen måte sette inn bryter som kan skifte farge, dimme og skru av og på.

1) Finnes det en slik bryter ? (i så fall har dere noen tips)

2) Setter man bryteren direkte opp mot pæren eller mot Homey som så dirigerer kommandoer til pæren ?

3) Kan jeg f.eks benytte IKEA fjernkontrollen ? 

 

(er nybegynner på dette feltet :) )

 

 


Det finnes ganske mange fjernkontroller som er kompatible. Når det gjelder hva som er å anbefale, så kommer det litt an på hva du ønsker deg. Aqara er veldig pene og enkle og tilfredsstillende å bruke, men jeg har hatt litt stabilitetsproblemer med dem. Det er mulig dette vil bli bedre i den nye firmwaren som kommer nå. Det har heller ikke vært støtte for alle Ikea-fjernkontrollene, men de blir støttet nå i ny firmware. Ellers fungerer Hue-fjernkontrollen ganske bra. Den er rimelig, enkel i bruk, og magnetfeste til vegg. Og så finnes det mange andre også som jeg ikke har prøvd men som bør fungere. Bare sjekk status på støtten før du kjøper hvis du finner noe interessant. Og rapporter her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.