Dukk Skrevet 5. november 2020 Skrevet 5. november 2020  Hei.  Jeg har nylig flyttet til nytt hus og i den forbindelse gÄtt fra Get -> Telenor Fiber. I den forbindelse kjÞpte jeg (i min iver) Netgear Nighthawk Mesh Wifi 6. Jeg tenkte ikke pÄ at den mÄtte stÞtte TV over fiber. Jeg tror kanskje den gjÞr det, men vet ikke helt hvordan jeg skal sette den opp for Ä gjÞre det. Telenor ville ikke gi meg noen hint for de ga bare support til egne produkter. Det skjÞnner jeg.  Jeg fikk derfor tak i en brukt Zyxel P8702N v2. NÄ virker bÄde TV og Internett, men den dekker ikke pÄ langt nÊr alle kriker og kroker i hus og garasje.  SÄ nÄ Þnsker jeg egentlig Ä gÄ over til kun Nighthawk-ruteren. Om det ikke gÄr sÄ Þnsker jeg Ä bruke Telenor for Ä dele opp datastrÞmmen i TV/Internett slik at TV-signalene gÄr til TVen og Internett gÄr videre til Nighthawk-ruteren.  Lar dette seg gjÞre og i sÄ fall hvordan? Jeg forsÞkte meg hos Telenor, og de sa at jeg kunne sette den i bridge, men da falt supporten bort.  Er det noen flinke folk her som kan hjelpe meg? Jeg er ikke sÄ stÞdig pÄ nettverks-oppsett. Og kone og barn er ikke sÄ fornÞyde dersom oppetiden pÄ TV/Internett blir borte fordi far flikker med ting han ikke kan. Siter
HÄrek Skrevet 7. november 2020 Skrevet 7. november 2020 Ser at Telenor har skrevet en bruksanvisning. https://www.telenor.no/binaries/privat/kundeservice/tvhjelp/utstyr/tredjeparts-utstyr/IPTV tredjepart veiledning juni 2020.pdf Det stÄr "I motsetning til mange leverandÞrer av IPTV, benytter Telenor T-We seg ikke av VLAN" - altsÄ ingen mulighet for Ä dele opp datastrÞmmen. Du skriver "stÞtte TV over fiber", det er kanskje TV over WiFi du mener? Siter
Dukk Skrevet 14. november 2020 Forfatter Skrevet 14. november 2020 Takk for svar. Er i en oppussingsperiode sÄ fÄr ikke sett pÄ alt det tekniske sÄ ofte. Nei, ikke over Wifi. Slik det er nÄ sÄ kommer det inn slik.  Kabel fra vegg - > boks fra Canal Digital (GjÞr om fiber til cat.6-kabel) -> Zyxel router -> cat. 6-kabel -> T-Wee boks 2.  Jeg Þnsker rett Ä slett Ä fjerne Zyxel-router og bruke denne istedet: https://www.netgear.com/home/products/networking/nighthawk-mesh/mk62.aspx.  Men jeg antar at det ikke vil gÄ, ogsÄ fÄr jeg bruke Netgear-routeren som AP enn sÄ lenge. SÄ kan jeg fikle med disse routerene alene nÄr kone og barn er pÄ ferie eller noe sÄnt. Siter
Dukk Skrevet 17. november 2020 Forfatter Skrevet 17. november 2020  Til andre som eventuelt skulle gÄ for Telenor og Nighthawk mesh MK62-pakken sÄ fungerer det helt supert med Telenor rett ut av boksen bare man skrur pÄ IGMP. Det var en feil pÄ Telenor sin side som gjorde at den ikke virket slik den skulle. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.