Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure mail om 3. part

Andreaz

Recommended Posts

Fikk i går mail fra Verisure at de ser jeg bruker 3. parts app/tilkobling :) MEN, det var en mail av det positive slaget. De informerte om at 2-faktor aut. måtte slås av for å få 3. part til å fungere.

Når jeg skulle slå av kom det en spørreundersøkelse, og passet på å skrive ønsket om åpent API :)

Nå er det lenge til jul, men rarere ting har skjedd, så lov å håpe.

2096624117_Skjermbilde2021-03-12kl_19_46_40.thumb.png.16d967681dfbfc1b7d8c3963de9525d7.png

• Like 1

Jeg fikk også denne i dag og jeg venter på at det skal stoppe opp :)

Ser at dette allerede er testet i Home Assistant-integrasjonen og skal fungere.

Følgende anbefales:

- opprette en egen bruker for 3.-parts integrasjonen som man først setter til admin

- logg inn på den nye brukeren og slå av 2-faktor

- logger inn med din adminbruker igjen og endre den nye brukeren til begrenset bruker.

Da sikrer man at adminbrukeren beholder 2-faktor og brukeren som er noe mindre sikker ikke har mer rettigheter enn nødvendig :)

• 3 weeks later...
På 12.3.2021 den 20.15, Mathias skrev:

Jeg fikk også denne i dag og jeg venter på at det skal stoppe opp :)

Ser at dette allerede er testet i Home Assistant-integrasjonen og skal fungere.

Følgende anbefales:

- opprette en egen bruker for 3.-parts integrasjonen som man først setter til admin

- logg inn på den nye brukeren og slå av 2-faktor

- logger inn med din adminbruker igjen og endre den nye brukeren til begrenset bruker.

Da sikrer man at adminbrukeren beholder 2-faktor og brukeren som er noe mindre sikker ikke har mer rettigheter enn nødvendig :)

Hei! 

Prøver å finne ut hvor jeg skrur av 2-trinns verifisering.. Har opprettet egen bruker til Home Assistant og leter gjennom alle menyer..

Noen som kan hjelpe meg på vei? :-)

Mvh Simon

17 hours ago, Slakapungwifi said:

Hei! 

Prøver å finne ut hvor jeg skrur av 2-trinns verifisering.. Har opprettet egen bruker til Home Assistant og leter gjennom alle menyer..

Noen som kan hjelpe meg på vei? 🙂

Mvh Simon

Konto og abonnement -> konto -> Innloggingsinformasjon -> Aktiver totrinnsverifisering

Du må være innlogget som den brukeren du skal slå det av på og den brukeren må være admin for å kunne gjøre det.