Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tellstick duo usb virker ikke etter migrering fra pi til nuc


hamster

Anbefalte innlegg

Jeg satt opp og klargjorde en nuc før jeg overførte et blodferskt snapshot fra rpi4.

 

Aeotec Zstick fungerer som den skal. Noen Zwave enheter er litt feil, men det får bli en annen tråd.

 

Tellstick er tilkoblet og rapporteres tilkoblet av addon:

[02:39:50] INFO: Initialize the tellstick configuration... [02:39:58] INFO: Exposing sockets and loading service... [02:39:58] INFO: Starting event listener... telldusd daemon starting up Connecting to TellStick (1781/C31) with serial A6xxxxxxx

 

Jeg kan også kjøre nc core-tellstick 50801 i console og ser at det går 433MHz meldinger der.

 

Konfigurasjon på Tellstick integrasjonen sin config fane er intakt.

 

Likevel er alle 433MHz enhetene utilgjengelig.

 

Er det noen som har noen tips eller erfaringer med dette problemet?

 

Hilsen Thord.

 

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg nå klart å løse.
 

Inne i configuration.yaml var det under switch: konfigurert rpi_gpio og noen ports:

 

Dette har trolig blokkert for flere switch konfigurasjoner.

 

Konklusjon:

 

Ved overgang fra rpi til nuc eller docker er det viktig å avkonfigurere rpi spesifikke iontegrasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.