Gå til innhold
  • Bli medlem

Z-wave JS - ZWaveJS2MQTT - Multisensor 6 oppdaterer ikke binary

Anbefalte innlegg

Jeg har konvertert til Z-wave JS - ZWaveJS2MQTT og har en liten utfordring med Multisensor 6.

Når jeg satte opp Multisensor 6 så kom alt inn som det skulle inn i HA. Endret deretter parameter til å sende bevegelse som binary. I ZWaveJS2MQTT ser jeg at den mottar true/false-verdier på bevegelsessensoren, men i HA vil ikke entiteten oppdatere seg og den står som deaktivert.

Noen som har et triks for å hjelpe HA (Z-wave JS) til få dette til å fungere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det uten å finne ut av det...

Etter flere forsøk på å sette config på noden så begynte den plutselig å oppdatere entiteten i HA. Aner ikke hva som gjorde utslaget, men det fungerer iallefall nå :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
On 24/04/2021 at 23:00, Kim123 said:

Den oppdaterer seg hvertfall ikke når den står som deaktivert. Ligger den aktivert etter det virket?

Ja, plutselig så våknet entiteten. Det hjalp ikke å manuelt sette den til aktiv i HA, da ble den bare en aktiv entitet som ikke ble oppdatert.

Har fortsatt ikke skjønt hva som gjorde at det ble ok, men det får bare være :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider