Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Prøver å koble opp en USB Z-wave ZME UZB1 til HA via VirtualBox på Mac.


Mags

Spørsmål

Hei alle smarte sjeler her.

 

Jeg har i dag Futurehome hjemme, men ikke helt fornøyd. Når andre spør om hvilket system man skal gå for, er det Home Assistant som skiller seg ut. Har derfor lyst til å prøve det litt ut før jeg eventuelt kjøper dedikert Raspberry hardware. Har kjøpt conbee II for zigbee, og den var det null problem å installere og få til å spille i HA. Men å få en z-wave enhet opp å gå er ikke like enkelt. Har en ZME UZB1. Når jeg plugger den inn på mac'en, kommer den ikke opp i systeminnstillinger og jeg får den heller ikke inn i HA da. Den skal være kompatibel med mac. Har også forsøkt med en Aeotec Z-Stick Gen5. Det samme skjer med denne. Prøvd på to forskjellige maskiner også.

 

Noen som har vært bort dette før? På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

Ingen har svart på dette spørsmålet ennå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.