Ser i avisen i dag (dt.no) at Glitre sitt datterselskap "Oss Norge A/S" ønsker seg testbrukere i Glitre sitt nett.
Jeg har derfor sendt en ny mail til Glitre for å få de til å åpne HAN-porten hos meg.
Om de fortsatt nekter å gjøre det vil det være direkte diskriminering
Artikkel her: https://www.dt.no/drammen/buskerud/teknologi/drammensbedriften-trenger-flere-testbrukere-til-den-nye-teknologien/s/5-57-1037263
(pluss-artikkel, så her er noen utdrag):
Svarer meg selv med svaret fra Glitre:
Trodde strengt tatt NVE krevde at nettleverandøren skulle ha dette klart til 1. januar 2019
(ref her: https://www.nve.no/stromkunde/smarte-strommalere-ams/)
Time will show...
Ikke umulig. Derfor jeg lurte på om noen andre hadde opplevd det samme.
HAN-porten var aktivert uten at jeg måtte be om det når jeg satte opp dette for en stund siden. (Data hvert minutt)
Noen som har Aidon-måler fra Glitre her?
Ser at jeg plutselig sluttet å få data for et par dager siden, og når jeg måler spenningen på pinnene er den 0V (mener å huske den var ca 27V før?)
Har de plutselig funnet ut at de skal skru av HAN-porten?