Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre garasjeport med fysisk bryter


Oddvar

Anbefalte innlegg

Fått satt opp en Fibaro Relay Switch på garasjeportåpneren, og den fungerer bra. Får kjørt porten fra HomeSeer. Alt så vel :) 

 

Men jeg kunne tenkt meg å styre den fra en fysisk bryter. Jeg har en impulsbryter med en Fibaro Single Switch i hallen som styrer taklampen. Hadde vært kjekt å fått styrt porten med denne, ved f.eks. å holde knappen inne. Jeg har prøvd meg på å assosiere gruppe 2 på denne mot releet i garasjen uten hell.

 

I tillegg så ser jeg at å holde knappen inne trigger Central Scene, så jeg har også prøvd meg på scener også uten hell.

 

Jeg har endret parameter 28 til 8 og parameter 30 til 3.

 

Noen som har tips? Må jeg ha dobbeltbryter evt. bytte til Double Switch/Dimmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg starte med tåpelige spørsmål, da: Kan du ikke bare koble en bryter til Relay-modulen?

 

8 minutter siden, Oddvar skrev:

Jeg har prøvd meg på å assosiere gruppe 2 på denne mot releet i garasjen uten hell.

Det var det jeg ville prøvd. Men det fungerer ikke?

Er dette versjon 1 eller 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Moskus skrev:

Skal jeg starte med tåpelige spørsmål, da: Kan du ikke bare koble en bryter til Relay-modulen?

 

Da får du tåpelig svar :) Da kunne jeg like gjerne brukt bryteren jeg har i garasjen fra før av, jeg ønsker ønsker å åpne/lukke fra huset :) 

 

Jeg har v2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det til sånn halvveis nå. Laget et event som trigger på Central Scene (dobbeltklikk nå i stedet for å holde inne knappen som trigger to scener = porten starter og stopper). Bakdelen er at lyset blir slått av eller på samtidig :P Blir nok en dobbeltbryter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.