Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Høyax Connected eller Oso Charge for Home Assistant


Granbaret

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal renovere to bad hjemme og skal i forbindelse med dette bytte ut varmtvannsberederen. 

Jeg bruker Home Assistant og er veldig usikker på om jeg burde gå for Høiax Connected eller Oso Charge. Er det noen som har noe erfaringer med å integrere disse i Home Assistant?

 

Syntes det er kjedelig å skulle bruke en app for hver "smart" ting :)

 

 

Hadde satt veldig pris på tilbakemeldinger dersom noen har noen erfaringer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petersv skrev (20 timer siden):

Hvis du vil ha kontroll selv er kanskje det beste en dum bereder og en styrbar bryter, ala Aeotec heavy duty switch det mest fleksible. Hvis den gamle berederen ikke er alt for gammel, er det kanskje ikke nødvendig å bytte den ut.

Den er ganske gammel, men kunne potensielt vare i 10 år til. Fikk beskjed om at når den måtte flyttes for å bytte til rør-i-rør så var det en risiko for at den ble ødelagt. 
 

Jeg begynte smarthjemmet mitt med å skulle bruke SmartThings og slikt i mai, men fant vel fort ut at jo mer jeg kan styre selv jo mer muligheter hadde jeg og gikk over til Home Assistant. Jeg får sjekke litt opp i heavy duty Switch, men det kvalifiserer vel ikke for Enova støtte?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kvalifiserer jo, men siden du uansett skal bytte så får du jo "mer igjen" for støtten ved å bytte hele. Problemet da er at du ikke kan unngå å la styringen kjøre på noen andres server, og jeg personlig hadde aldri stolt på at en VV-produsent kommer til å supportere/sponse serverkost for en 10-15 år gammel bereder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petersv skrev (3 timer siden):

Den kvalifiserer jo, men siden du uansett skal bytte så får du jo "mer igjen" for støtten ved å bytte hele. Problemet da er at du ikke kan unngå å la styringen kjøre på noen andres server, og jeg personlig hadde aldri stolt på at en VV-produsent kommer til å supportere/sponse serverkost for en 10-15 år gammel bereder.

Nei det har du helt rett i! Det er jo litt kjedelig at funksjonalitet forsvinner osv fordi de bestemmer seg for å ikke ønske å bruke penger på det videre 😂 fikk litt mer å tenke på jeg nå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.